رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر گفت:در راستای مقابله با کرونا سه محصول دانش بنیان در این دانشگاه ابداع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،کاظمی‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شبستر گفت: یکی از رسالت‌های دانشگاه آزاد شبستر ورود به مسائل روز جامعه و استفاده از ظرفیت دانشجویان و سیستم دانشگاه برای حل مشکلات جامعه است و در همین راستا مراکز رشد و واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی شبستر  در راستای مقابله با کرونا موفق به طراحی و اجرای سه محصول دانش بنیان شدند.

او افزود: این سه محصول اتوکلاو پلاسمایی، ونتیلاتور و دستگاه محلول پاش ضدعفونی لیزری می‌باشند که کاملا بومی بوده و توسط نخبگان علمی منطقه تولید شده و مراحل آزمایشگاهی خود را طی و آماده تجاری سازی و تولید انبوه می‌باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر گفت: یک مزیت اتوکلاو‌های طراحی‌شده این است که در درجه حرارت و دمای پایین می‌تواند وسایل و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی را ضدعفونی و استریلیزه کند، این اتوکلاو نمونه مشابه داخلی ندارد و ایران این دستگاه‌ها را وارد می‌کند.

کاظمی زاده در ادامه گفت: شهرستان شبستر دارای خیرین زیادی است و باید تلاش کنیم با جهت دهی خیرین به سمت ایجاد صندوق حمایت از ابداعات و اختراعات دانشجویان شهرستان، بستر‌های لازم برای تجاری سازی این ابداعات فراهم شود.

او افزود: متاسفانه در منطقه شبستر با وجود بزرگترین شهرک‌های صنعتی و واحد‌های تولیدی فراوان ارتباط خوبی بین سیستم دانشگاه و صنعت برقرار نشده و هنوز تفکر سنتی در واحد‌های تولیدی حکمفرماست.

کاظمی زاده گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه باید خیلی بیشتر از این باشد و اگر بخواهم دقیق تر بگویم، دانشگاه و صنعت باید به هم متصل و مکمل یکدیگر باشند.

او گفت: در دانشگاه پروژه‌های تحقیقاتی زیادی توسط دانشجویان و اساتید انجام می‌شود، اما متاسفانه در آخر در جایی بایگانی می‌شوند در حالیکه صنعت و واحد‌های تولیدی ما در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده به این تحقیقات نیاز دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.