سرهنگ جمالی از وقوع کلاهبرداری و سرقت اطلاعات با ترفند خرید اشتراک برای درج آگهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام از وقوع کلاهبرداری با ترفند خرید اشتراک برای درج آگهی خبر داد و گفت: در این شگرد جدید کلاهبرداری ، مجرمان سایبری از طریق ارسال پیامک ، با افرادی که آگهی فروش اجناس و کالا‌های خود را ثبت کرده‌اند ارتباط برقرار کرده و بعد از فریب ، اقدام به سرقت اطلاعات و کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

او بیان کرد: کلاهبرداران با مراجعه به سایت‌های واسط فروش اجناس و لوازم مختلف مانند سایت دیوار ، شیپور و غیره با صاحبان آگهی‌هایی که به تازگی درج شده‌اند از طریق محیط چت یا ارسال پیامک ارتباط برقرار می‌کنند.

جمالی ادامه داد: این افراد با ارسال پیامک و یا چت ، با طرح این ادعا که از طرف سایتی که آگهی در آن درج شده تماس گرفته‌اند ، بیان می کنند که باید جهت جلوگیری از حذف آگهی یا اشتراک یک ساله  مبالغی را به حساب‌های اعلامی واریز کنند.

او مطرح کرد: توصیه می کنیم شهروندانی که قصد فروش کالا و خدمات خود را در سایت‌های درج آگهی یا سایت‌های واسط دارند باید کلیه اطلاعات و راه‌های ارتباط و قوانین فروش در آن سایت را مطالعه و پس از حصول اطمینان اقدام به درج آگهی کنند تا از کلاهبرداری‌های احتمالی جلوگیری نمایند.

رئیس پلیس فتا ایلام اظهار کرد: دریافت وجه فقط برای خدمات ویژه آگهی‌های ثبت شده در سایت است که در همان زمان ثبت آگهی در پی موافقت کاربر، وجه از طریق درگاه‌های بانکی ارائه شده از سوی سایت دریافت می‌شود ، بنابراین ارسال پیامک و یا چت برای دریافت هرگونه هزینه ، از سوی سایت‌های ثبت آگهی نبوده و مجرمان سایبری با اهداف مجرمانه دست به این اقدام می‌زنند.

او ادامه داد: از عموم شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده جرایم رایانه‌ای موضوع را به سرعت از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی به همکاران ما اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.