در وبینار مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا و دستورالعمل‌های اجرایی در معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بهترین و کم هزینه‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی اعلام شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در وبینار مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا و دستورالعمل‌های اجرایی در معاونت امور بهداشتی دانشگاه گفت : با توجه به اینکه استان کرمانشاه همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اعمال محدودیت‌های جدید و رعایت پروتکل‌ها برای عبور از پیک بیماری باید بسیار جدی گرفته شود که درحال حاضر مطمئن‌ترین و راحت‌ترین راه پیشگیری، فقط زدن ماسک است.

او با اشاره به اینکه باید آموزش‌های لازم در خصوص ضرورت استفاده از ماسک در این شرایط ونحوه صحیح زدن ماسک به مردم استان ارائه شود گفت : در شهرستان کرمانشاه هشت تیم و در هریک از شهرستان ها‌ی استان یک یا دو تیم تشکیل شده که باید زیر نظر فرماندار (مرکز بهداشت- نماینده فرماندار - نماینده تعزیرات حکومتی- اتاق اصناف- صمت – اداره اماکن عمومی) در راستای مقابله با کرونا فعالیت نمایند و نظارت بیشتری بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌ها اعمال شود.

شکیبا افزود: حضور افراد بدون ماسک در ادارات دولتی و خصوصی، شرکت ها، دفاتر پستی، دفاتر اسناد رسمی ممنوع می‌باشد و به افرادی که ماسک نداشته باشند خدمتی ارائه نخواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم باید از شرکت در مراسم عروسی و عزا در استان اجتناب کنند گفت: در صورت بروز هر گونه مشکل برای مدعوین، صاحبان مجالس مسئول خواهند بود و باید پاسخگوی حقوق انسانی از نظر بیماری کرونا ویروس در دادگستری و دادگاه باشد و بهداشت بعنوان مدعی العلوم از خانواده یا فرد خاطی شکایت خواهد کرد.

او با اعلام اینکه زمانی که اپیدمی در شهر‌های بزرگ کنترل شود این بیماری از روستا‌ها شروع می‌شود افزود: باید همکاران بهداشت آموزش در روستا‌ها این مسئله را مدنظر داشته باشند و آموزش‌های لازم را به روستائیان و عشایر ارائه دهند.

شکیبا از پاییز سخت برای استان خبر داد و افزود: در این فصل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از ابتلا به بیماری پیشگیری کنیم ضمن اینکه دستورالعمل‌های جدید در خصوص نمونه گیری‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در کشور در مقایسه با سایر کشور‌ها در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

او گفت: استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی از بهترین و کم هزینه‌ترین راه‌ها برای پیشگیری است که باید در این زمینه اطلاع رسانی شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.