منوچهر فخری گفت: چهار هزار واحد مسکونی مسکن مهر در استان سمنان همچنان تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه شورای مسکن استان سمنان با بیان اینکه چهار هزار واحد مسکونی مسکن مهر در استان سمنان همچنان تعیین تکلیف نشده است گفت: با توجه به آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن باید نسبت به تعیین تکلیف این واحد‌ها هر چه سریع‌تر اقدام شود.

او عامل اصلی اجرای موفقیت‌آمیز طرح اقدام ملی مسکن را تعیین تکلیف و به سرانجام رساندن مسکن مهر دانست و افزود: قیمت تمام‌شده مسکن شامل قیمت زمین و هزینه ساخت در طرح اقدام ملی مسکن، باید متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه هدف این طرح باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه این طرح برای ایجاد مسکن ویژه جوانان و قشر آسیب‌پذیر جامعه است تصریح کرد: مسئولان مربوطه برای کاهش و تعدیل قیمت زمین در این طرح در استان باید توجه جدی داشته باشند.

فخری بابیان اینکه هدف ما در این طرح ارائه مسکن ارزان‌قیمت است گفت: به‌واسطه کاهش قیمت‌ها نباید از کیفت ساخت و مصالح کاسته شود که در این صورت همانند مسکن مهر با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

او با تأکید بر اینکه تأمین مسکن همواره یکی از مباحث ویژه در جامعه ما بوده است بیان کرد: رشد افسارگسیخته قیمت مسکن امروز به یک چالش جدی برای آحاد مردم تبدیل‌شده است که براثر افزایش فزاینده قیمت مسکن و زمین، امروز توان مالی افراد جامعه و به‌خصوص جوانان و قشر آسیب‌پذیر و کم‌درآمد به‌طور محسوسی کاهش پیداکرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه پیمانکاران باید در اجرای طرح اقدام ملی مسکن آئین‌نامه‌ها و شرایط فنی و تخصصی در بحث مصالح، نظارت و ساخت را در این طرح رعایت کنند ابراز کرد: شورای مسکن استان با حذف پارکینگ در طرح اقدام ملی مسکن موافقت نکردند.

فخری افزود: بانک‌ها وظیفه‌دارند تا در این مقطع و در راستای اجرای هرچه بهتر و مطلوب‌تر و درنهایت موفقیت طرح، نسبت به پرداخت تسهیلات کم‌بهره اقدام کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.