وزیر نیرو امروز از انتخاب یک بانو به عنوان نخستین مدیرعامل زن صنعت آب و برق در شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان خبر داد.

نخستین مدیرعامل زن از امروز کار خود را شروع می‌کند

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان وزیر نیرو  امروز (سه‌شنبه) در آیین بهره‌برداری همزمان از ۴۳ پروژه صنعت آب و برق در دو سرفصل ساخت و ساز‌ها و ساز و کار‌ها در چارچوب دهمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران در استان‌های خوزستان، خراسان شمالی و مازندران که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: از همکاران بانو که فراوان هم داریم در مدیریت‌های ستادی و شرکت‌های آب و برق استفاده می‌کنیم. اکنون مدیران‌کل بسیاری در حوزه ستادی از بین خانم‌ها هستند و در هیات‌های مدیره همه شرکت‌ها از این بانوان حضور دارند.

وزیر نیرو از رویکرد این وزارتخانه برای به کارگیری مدیران زن در حوزه ستادی و شرکت‌های عامل و تابع وزارت نیرو خبر داد و گفت: به عنوان یک ساز و کار جدید، برای نخستین بار در وزارت نیرو و در تاریخ صنعت آب و برق، یکی از بانوان به عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌ها آغاز به کار می‌کند.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: این کار، بسیار ارزنده و تاثیرگذار خواهد بود و اتفاق مبارکی است و قطعا مسیر را برای این که این بخش از نیرو‌های شایسته وزارت نیرو و صنعت آب و برق بتوانند در آینده بیش از پیش منشا اثر و خدمتگذاری باشند، باز خواهد کرد.

اردکانیان گفت: از بیش از دو سال گذشته فرآیندی را با عنوان فراخوان انتخاب و انتصاب مدیرانمان در سطح ستاد و شرکت‌ها تدوین کردیم که تاکنون ۱۰۱ مدیرعامل و مدیرکل و حتی معاون وزیر از طریق این سیستم فراخوان عمومی انتخاب شدند و فعالیت خود را آغاز کردند.

وزیر نیرو اظهار کرد: در اثر توفیقی که حاصل از این امر ایجاد شد و اثرات مثبت از حیث افزایش اعتماد به نفس افراد شایسته، در این فرآیند، افراد، صرفا" با اتکا به توانمندی‌های خودشان معرفی، شناسایی و انتخاب می‌شوند و کارشان را آغاز می‌کنند.

اردکانیان بیان کرد: امسال موفق شدیم این کار را توسعه دهیم و نه تنها در سطح مدیران عامل شرکت‌ها که در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی در هفته‌های اخیر، همه شرکت‌ها موظف شدند برای همه مدیریت‌های خود حتی در شهرستان‌ها هم از این روش برای انتخاب همکاران خود استفاده کنند که موجب خیر و برکت در نظام اداری و وزارت نیرو خواهد شد و این سیستم و بهتر از این را سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها مورد عمل قرار خواهند داد. ما پس از مدتی اثر این کار را در قالب استقرار شایسته گزینی خواهیم دید.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۰۰ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اصلا مدیریت کلان در سطح یه خانم نیست // حتی اگه خیلی خوب درس خونده باشه و تمام نمره هایش 20 باشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۱۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
این پست برای بانوان اصلا سنخیت ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
واقعا مسوولین ما کی میخواهند بفهمند پسران تحصیل کرده وبا استعدادما بیکار ومجرد و افسرده هستند؟؟؟
یعنی یک پسر با استعداد نبود که مناسب استخدام باشد؟؟؟
ظلم به مردان تاکی؟ بیکارنداما باید نفقه ومهریه وخرج خانم شاغل درپست مدیریت باحقوق بیست سی میلیونی را بدهد......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
بدبخت هرمزگانیا
Germany
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
چرا ؟! قضاوت ناهنجار میکنید !؟!! متاسفم ،من کارمند برق هرمزگان بودم واز توانایی های خانمها در حوره فنی رودر رو نظاره گربودم ،،شما اقایان چرا حمایت نمیکنید ؟! امتحانش که ضرر نداره ،هان ؟؟
آخرین اخبار