ابتلای ۳۰نفر از کادر درمان تربت حیدریه به کرونا

رئیس بیمارستان نهم دی تربت حیدریه گفت:از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بالغ بر ۳۰نفر از کادر درمان این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، الهام بهره‌مند معاون و جانشین دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: تاکنون هزار و۳۰۲نفر در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد۸۴۰نفر بهبود یافته اند و مابقی در قرنطینه خانگی و یا بستری هستند.

او افزود: با توجه به پروتوکل‌های جدید وزارت بهداشت درحال حاضر از افراد بالای ۶۰سال دارای بیماری زمینه‌ای، مادران باردار، خانه سالمندان، زندان ها، معتادان متجاهر آزمایش کرونا انجام می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ادامه داد: در حال حاضر با راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در شهرستان روزانه بین ۱۷۰_۱۸۰مورد نمونه از افراد گرفته می‌شود و از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون تمام جمعیت تحت پوشش این دانشگاه یک بار غربالگری شده اند.

بهره‌مند بیان کرد:در مرحله دوم طرح غربالگری اولویت با گروه‌های پر خطر شامل افرادی دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، افراد چاق، بیماری‌های قلبی و عروقی دارند، خواهد بود.

او تصریح کرد: در این مدت از بیش ۱۳هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و عمومی بازدید به عمل آمده است که از این تعداد ۲۱۱مورد به مراجع قضایی معرفی شدند و ۸۳مورد نیز پلمب شده است.

بیشتر بخوانید

  • معاون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه تأکید کرد:۱۷ تن مواد غذایی فاسد شدنی در این ایام کشف و معدوم شده است و همچنین ۳۲مرکز توزیع قلیان با همکاری مراجع قضایی تعطیل شده است.

    بهره‌مند اظهار کرد:با توجه به تعداد مبتلایان و جمعیت تحت پوشش این دانشگاه وضعیت شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه قرمز است که باید مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد افزایش تعداد مبتلایان در روز‌های آینده نباشیم.

    انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار