۲۰۰ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا در جنوب خراسان رضوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال طی چهار ماه گذشته برای مقابله با بیماری کرونا در شهرستان‌های گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: این رقم به جز حقوق و پاداش پرسنل کادر درمان کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گناباد و بجستان است.

او افزود: کمترین سن مبتلایان به کرونا در گناباد یک نوزاد ۳۵ روزه و بیشترین سن یک فرد ۱۰۹ ساله بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: نسبت فوت مبتلایان کرونا در کشور یک به ازای هر ۱۰ هزار نفر است، اما این نسبت در گناباد و بجستان به دلیل میانگین سنی بالای جمعیت ۱.۳ دهم به ازای هر ۱۰ هزار نفر است.

باذلی بیان کرد: میزان ابتلا به کرونا در کشور، ۲۲ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر و این میزان در حوزه تحت پوشش این دانشگاه (گناباد و بجستان) ۱۸ نفر به ازای هر ۱۰ هزار نفر است همچنین میانگین سن فوتی‌های کرونا در شهرستان‌های گناباد و بجستان ۷۹ سال بوده است.

او تصریح کرد: سه بخش با ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه با ظرفیت ۱۲ تخت برای بستری بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی این شهرستان اختصاص یافته است.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.