معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز‌های سختی را در پیش داریم. با توجه به نوع بیماری شرایط بسیار سختی در فصل پاییز خواهیم داشت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی روز‌های سختی را در پیش داریم. با توجه به نوع بیماری شرایط بسیار سختی در فصل پاییز خواهیم داشت و علاوه بر تخت‌های ویژه باید تعداد تخت‌های عادی در بیمارستان‌ها نیز افزایش یابد.

او گفت : در راستای مقابله با کرونا پیشگیری بسیار مهم است. خوشبختانه در حال حاضر این حساسیت در بین مردم ایجاد شده است.

شکیبا افزود : با اجباری شدن ماسک و با راه اندازی کمپین زدن ماسک در استان تا حد قابل توجهی از انتقال بیماری جلوگیری به عمل خواهد آمد.

او افزود : برگزاری هر گونه مراسم عزا و عروسی و از این قبیل تجمعات در استان ممنوع شده است ودر حال حاضر ۱۶ تالار متخلف در استان در این رابطه پلمپ شده است.

شکیبا ادامه داد : از این پس در صورت برگزاری مراسم با صاحبان مجالس برخورد خواهد شد. همچنین صاحبان مراسم در خصوص سلامت مدعوین مسئولند و حتما باید پاسخگو باشند.

او افزود : اجرایی شدن دستورالعمل جدید Pcr در استان بسیار موفق بوده به گونه‌ای که با اجرای آن ارائه خدمات لازم به افراد در معرض خطر به نحو مطلوب‌تر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

شکیبا گفت : کارمندان ادارات که شرایط دستورالعمل جدید برای انجام تست را ندارند. در صورت داشتن علائم بیماری کرونا نیازی به انجام تست Pcr نخواهند داشت و در صورت تایید پزشک معتمد سازمان و اداره محل خدمت خود می‌توانند به مدت دو هفته و بر طرف شدن علائم در قرنطینه بمانند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.