توکلی گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را بیمه کرده تا در صورت وقوع اتفاق بنیاد مسکن بتواند سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

بیمه ۵۰۰ هزار واحد مسکن روستایی توسط بانک قرص الحسنه مهر ایرانبه گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، توکلی عضو هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران، گفت: بنیاد مسکن در بحث احداث و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی کارهای ماندگاری را انجام داده که در این زمینه بانک قرض الحسنه مهر ایران هم حمایت های لازم را از آن انجام داده است .

او ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر  ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را در سه استان ایران بیمه کرده تا در صورت وقوع اتفاق، بنیاد مسکن بتواند راحت تر تسهیلات را برای بازسازی دریافت کند و این بانک هم ۳۰ میلیون تومان به هر واحد مسکونی آسیب دیده پرداخت می کند.

توکلی  بیان کرد: استان‌ سیستان و بلوچستان  تاکنون تسهیلات را دریافت کرده و مابقی  روستاها هم انتخاب شده اند.

او یادآور شد:  از ابتدای امسال برای دریافت این تسهیلات و دریافت  بیمه نامه، ثبت نام متقاضیان آغاز شده و  تاکنون  برای ۳۸ هزار واحد مسکونی هم بیمه نامه  صادر شده است.

توکلی اظهار کرد:  کار بنیاد مسکن باعث شده که روستاها از حالت سنتی خارج شوند و با آرامش فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: براساس این تفاهم نامه به افراد واجد شرایط معرفی شده توسط بنیاد در مناطق مشمول به منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن در سراسر کشور، تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود .

او ادامه داد: مجموع تسهیلات پرداختی معادل ۹۰ میلیارد ریال است که توسط بانک مهر ایران به متقاضیان معرفی شده از سوی بنیاد پرداخت می شود.

توکلی اظهار کرد: در  این تفاهم نامه ،سقف فردی تسهیلات به صورت عمومی ۱۵۰ میلیون ریال بوده و متقاضیان مشمول توسط بنیاد مسکن شهرستان به شعب بانک معرفی می شوند.

او تاکید کرد: همچنین به درخواست بنیاد مسکن استان پرداخت تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال است.

عضو هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: دوره باز پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، ۳۶ ماه و در موارد خاص تا ۶۰ ماه،متناسب با میزان تسهیلات و با اعلام بنیاد مسکن تعیین می شود .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار