پرداخت تسهیلات ۹۰ میلیارد تومانی به ۶ هزار واحد مسکونی روستایی

تفاهم نامه همکاری اعطای تسهیلات قرض الحسنه به منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن روستاییان میان بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد مسکن امضا شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن و بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن روستاییان امضا شد. براساس این تفاهم نامه به افراد واجد شرایط معرفی شده توسط بنیاد در مناطق مشمول به منظور کمک برای احداث و تکمیل مسکن در سراسر کشور تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می شود.

در این تفاهم‌نامه آورده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۳۰۰ میلیارد ریال و مجموع تسهیلات پرداختی معادل ۹۰۰ میلیارد ریال است که توسط بانک تأمین و به محض واریز بنیاد طی ۱۲ ماه به متقاضیان معرفی شده توسط بنیاد پرداخت می‌شود. بر این اساس، بنیاد آورده خود به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال را در یک حساب قرض‌الحسنه به نام خود واریز می‌کند و مبلغ واریزی به مدت ۳۰ ماه پس از واریز در حساب مسدود می‌شود.

مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء شروع و تا پایان پرداخت کامل تسهیلات به میزان ۹۰۰ میلیارد ریال به قوت خود باقی است و در صورت ادامه همکاری با افزایش آورده بنیاد مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه با توافق طرفین تمدید می‌شود.

گفتنی است، سقف فردی تسهیلات برای متقاضیان عادی ۱۵۰ میلیون ریال بوده که متقاضیان مشمول توسط بنیاد شهرستان به شعب بانک معرفی می‌شوند و در موارد خاص بنا به درخواست بنیاد استان و تأیید دفتر مرکزی بنیاد پرداخت تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال بلامانع است.


بیشتر بخوانید


همچنین دوره بازپرداخت تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال ۳۶ ماه و در موارد خاص تا ۶۰ ماه متناسب با میزان تسهیلات و با اعلام بنیاد تعیین می‌شود و تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

تعهدات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این تفاهم‌نامه آن است که حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از تکمیل پرونده تسهیلاتی توسط متقاضیان و اخذ ضمانت‌های لازم در چارچوب ضوابط و مقررات بانک نسبت به پرداخت تسهیلات به هر فرد معرفی شده توسط بنیاد باید اقدام کند و تعداد متقاضیان معرفی شده توسط بنیاد بدون هیچگونه محدودیتی در تعداد سهمیه ماهانه است و بانک موظف است ظرف مدت یک هفته نسبت به ابلاغ سهمیه استان‌ها بر اساس سهمیه‌های تعیین شده توسط بنیاد مسکن اقدام کند.

تعهدات بنیاد مسکن آن است که افتتاح حساب قرض‌الحسنه غیر قابل برداشت و در زمان مدت زمان تعیین شده به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال است و بنیاد موظف است لیست توزیع استانی اولیه را به بانک ارسال کند و بنیاد استان هم موظف است امضای مجاز جهت معرفی متقاضیان تسهیلات را به تفکیک شهرستان به بانک استان اعلام کند.

گفتنی است، در صورت انجام ندادن به موقع تعهدات بانک و یا درخواست بنیاد مبنی بر اتمام موضوع این تفاهم‌نامه در هر مقطع بانک موظف است نسبت به آزادسازی سپرده بنیاد بر اساس پرداخت یکنواخت اقدام کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار