رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از رونمایی آثار و کتاب نویسندگان برتر ۳۱ استان کشور در آیین پاسداشت چهل سالگی دفاع مقدس در شهریور ماه امسال خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،سرهنگ پاسدار عباس بایرامی ،  رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: در  آیین پاسداشت چهل سالگی دفاع مقدس  که  شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد ، آثار و کتاب نویسندگان برتر ۳۱ استان کشور رونمایی می‌شود.

او  با بیان اینکه باید از ظرفیت فرهیختگان و هنرمندان در زمینه ادبیات دفاع مقدس بیش از پیش بهره گرفت، افزود: مراکز استان‌ها در بخش تدوین و نگارش آثاری با مفهوم و مضامین دفاع مقدس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار خوبی دارند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اشاره به اینکه  شعر، خاطره، ادبیات کودک و نوجوان  از مهم‌ترین سرفصل‌های کتبی است که در آیین چهل سالگی دفاع مقدس از آن‌ها رونمایی می‌شود ، گفت: تهیه و تدوین آثار دفاع مقدس برای تمام قشر‌های جامعه از کودک و نوجوان گرفته تا حوزه بزرگسالان و نخبگان امری است که باید با اهتمام بیشتری دنبال شود.

سرهنگ بایرامی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و با تأکید بر اینکه به فرموده ایشان دفاع مقدس همانند یک گنج پنهان است افزود: این گنج ارزشمند در طول سال‌ها و ادوار مختلف کشف می‌شود و آن‌چه که امروز ما با آن روبه‌رو هستیم اقیانوسی بیکران از موضوعات مختلف است.

او  دفاع مقدس را در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر تلقی کرد و با اشاره به اینکه تاکنون نتوانسته‌ایم ابعاد مختلف آن را احصاء کنیم ، گفت: حوزه دفاع مقدس در واقع میدانی وسیع از مطالب و موضوعات مختلف و متنوع است که بخش‌هایی از آن حتی مغفول مانده و تاکنون به خوبی به آن پرداخته نشده است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس  کشور افزود: تولیدات سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در سه سطح بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای  است .

سرهنگ بایرامی از زمینه‌سازی برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در بخش تدوین تاریخ جامع دفاع مقدس به وجود آمده است خبر داد و گفت: تمام تلاش و کوشش ما در مجموعه سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور این است که در کنار رفع نواقص موجود و با بسترسازی‌های لازم بتوانیم این کار بزرگ و بسیار ضروری را به خوبی رقم بزنیم.

او  معرفی چهره‌های برتر هشت سال دفاع مقدس و جمع‌آوری اطلاعات در مورد سرداران گیلانی حاضر در زمان جنگ را موضوعی بسیار با اهمیت اعلام و تصریح کرد: با انجام این کار نه‌ تنها مجموعه اسناد ما در بنیاد حفظ آثار کامل می‌شود بلکه یادگار‌هایی گرانقدر نیز برای تحقیق و تفحص اساتید و نسل جوان باقی خواهد ماند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.