مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از جمع آوری اسناد ۶ هزار رزمنده گیلانی دفاع مقدس خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ پاسدار عباس بایرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: در حال حاضر مرحله مطالعاتی احداث پارک موزه دفاع مقدس استان گیلان به پایان رسیده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: تاکنون ۱۵ استان کشور کار احداث پارک موزه‌ها را به اتمام رسانده‌اند.
او اعلام کرد: تمامی این پیشرفت‌های ذکر شده در سایر استان‌های کشور در حالی است که طرح ساخت پارک موزه دفاع مقدس گیلان هنوز به مرحله عملیاتی شدن وارد نشده است.
بایرامی مکانی را که برای ساخت پارک موزه دفاع مقدس گیلان در نظر گرفته شده را برشمرد و افزود: پارک موزه دفاع مقدس گیلان به صورت سه فاز اجرایی مجزا قرار است در کیلومتر ۷ جاده رشت به سمت تهران و پس از حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) استان ساخته شود.
او با اشاره به اینکه مجری طرح پارک موزه گیلان مشخص شده است تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان سعی دارد در مسیر ساخت پارک موزه دفاع مقدس و سپس جانمایی المان‌های آن از تمام ظرفیت‌های موجود در سطح ملی و استانی به صورت بهینه استفاده کند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، مشارکت فعال و گسترده خیران و آحاد مردم را نیز خواستار شد و تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در مسیر ساخت پارک موزه دفاع مقدس استان به حمایت‌های فرماندهان و رزمندگان، خیران و نیکوکاران و خانواده‌های معزز شهدا نیازمند است.
او با تأکید بر اینکه طبق طرح آماده شده، پارک موزه دفاع مقدس گیلان در سه فاز اجرا می‌شود عنوان کرد: در فاز نخست این پروژه فرهنگی، احداث ساختمان‌های اداری، گالری‌های خاص دفاع مقدس، ساختمان فرهنگی و کتابخانه حوزه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
سرهنگ بایرامی، جانمایی المان‌هایی با سبک و مضامین استانی را مهم‌ترین مرحله ایجاد پارک موزه دفاع مقدس نامید و گفت: این بخش حساس‌ترین قسمت پروژه محسوب می‌شود و هم‌اکنون کار انتخاب سوژه‌های خاص و ناب آن نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با احتساب شهدا و آزادگان و اسرای گیلان آمار رزمندگان گیلانی حاضر در دفاع مقدس بیش از ۱۲۰ هزار نفر است، گفت: این آمار با توجه به جمعیت ان روز گیلان بسیار بی نظیر و بیانگر شهامت و دلیری و ایثار مردم گیلان زمین است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: تاکنون ۴۰۰ روحانی رزمنده گیلانی شناسایی شده اند.

او تصریح کرد: تاکنون اسناد ۶هزار رزمنده جمع آوری شده است.

بایرامی گفت: تا پایان سال اسناد ۲۰ هزار رزمنده جمع آوری خواهد شد.
او سوژه یابی و تدوین تاریخ شفاهی جنگ را از فعالیت‌های در دست اقدام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گسلان برشمرد و گفت: سوژه‌ها پس از پالایش و دسته بندی، برای تولید آثار مکتوب و سینمایی در اختیار نویسندگان و فعالان سینمایی قرار داده خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: سوژه یابی، تدوین تاریخ شفاهی جنگ و جمع آوری اسناد با همکاری همه ادارات و مسئولان و مردم امکان پذیر خواهد شد.
بایرامی اعلام کرد: مردم شریف گیلان اسناد، تصاویر، دفاتر خاطرات و هر نوع سندی را که به حضور رزمندگان گیلانی در دفاع مقدس اشاره دارد می‌توانند در اختیار بنیاد حفظ آثار قرار داده تا در گنجینه پارک موزه دفاع مقدس ثبت گردد و این اسناد پس از مستند سازی به صاحبان اسناد بازگردانده خواهد شد.

انتهای پیام/آ

پارک موزه دفاع مقدس گیلان به صورت سه فاز اجرایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.