سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد:

کمبود دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان‌های خوزستان

ابول نژادیان گفت: کمبود یا نبود دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان‌های خوزستان یکی از مشکلات جدی محسوب می‌شود که باید پیگیری شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حداقل ۱۷ بیمارستان در استان خوزستان با کمبود یا نبود دستگاه‌های اکسیژن ساز مواجه هستند و لازم است تا با همکاری فرمانداری و معاونت اقتصادی پیگیری‌های لازم به منظور تامین دستگاه ونتیلاتور برای بیماران کرونایی خوزستان صورت بگیرد.

او با بیان اینکه رفع این مشکل از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در حال پیگیری است، افزود: انتظار داریم فرمانداران حساسیت و تلاش بیشتری نسبت به اعلام کمبود‌های موجود در شهر‌های تابعه خود و رفع آنها داشته باشند.

ابول نژادیان با اشاره به اینکه کمبود دستگاه تنفس مصنوعی تنها مسئله بیمارستان‌های دانشگاهی نیست و در بیمارستان‌های نفت، ارتش و تامین اجتماعی نیز وجود دارد و تبدیل به یک مشکل جدی شده است، اظهار داشت: از طرفی قیمت دستگاه‌های اکسیژن ساز ۲ تا ۳ برابر افزایش یافته و درخواست برای این دستگاه‌ها از سوی بیمارستان‌ها بالا رفته است و شرکت‌های تولید کننده دچار مشکل شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ناکافی بودن خروجی اکسیژن از این دستگاه‌ها به دلیل گرمای هوای خوزستان اشاره و بیان کرد: علیرغم آینکه ۱۵۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان‌های استان افزوده شده، اما همچنان نیز با کمبود تخت برای بیماران کرونایی مواجه هستیم که این نیز از دیگر مشکلات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.