نریمانی از آغاز روند هدایت تحصیلی ۲۱ هزار و ۱۱۷ نفر از دانش آموزان پایه نهم استان کردستان خبر داد.

 دانش آموزان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: صدور فرم هدایت تحصیلی از تاریخ ۹۹/۴/۱۰ با انتقال نمرات دانش آموزان از سیستم دانا به سایت همگام آغاز شده است.

اوافزود: ۲۱ هزار و ۱۱۷ دانش آموز پایه نهم استان با مراجعه به سایت همگام با نام کاربری و پسوردی که مدیر مدرسه در اختیار آن‌ها گذاشته است، در آزمون‌های توانایی و رغبت شرکت می‌کنند.

نریمانی ادامه داد:در مدارسی که از زیر ساخت‌های مناسب جهت اجرای آزمون‌ها برخوردار نبودند، از ظرفیت هنرستانها، پژوهش سرا‌ها و یا مراکزی که مورد تأیید آموزش و پرورش بودند جهت اجرای آزمون‌های مشاوره‌ای استفاده شده است.

او از تولید و پخش دو برنامه کارشناسی و مستند ویژه هدایت تحصیلی با همکاری صدا و سیمای استان خبر داد و گفت: در همین راستا حدود ۲۰۰ بروشور و ۵۰ کلیپ ویژه هدایت تحصیلی در فضای مجازی با اولویت شبکه شاد دانش آموزی تهیه و پخش شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان همچنین برگزاری ۱۶ کارگاه آموزشی ویژه هدایت تحصیلی برای ۶۹۵ نفر از مدیران مدارس مستقل و ضمیمه متوسطه اول در شهرستان‌ها و مناطق استان و برگزاری ۸۰۲ کارگاه آموزشی شناسایی استعدادها، علایق و رغبت‌های دانش آموزان و شرایط و ضوابط هدایت تحصیلی برای والدین دانش آموزان پایه نهم در مناطق ۱۶ گانه استان را از دیگر اقدامات مهم آموزش و پرورش استان در راستای توجیه و تبیین موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد.

او با اشاره به اینکه ۱۳۹۰ جلسه آموزشی، توجیهی و کارگا‌های ویژه دانش آموزان متوسطه اول با تأکید بر پایه نهم در تمامی مدارس متوسطه اول استان برپا شده است؛ گفت: همچنین ۳۲ جلسه آموزشی و توجیهی برای مشاوران مدارس متوسطه اول در راستای هدایت تحصیلی در مناطق ۱۶ گانه استان برگزار شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.