محل شهادت شهیدان انصاری و نورانی در رشت امروز گلباران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محل شهادت شهید علی انصاری، تنها استاندار شهید کشور و شهید علیرضا نورانی معاون عمرانی اش، با حضور استاندار گیلان، خانواده شهیدان انصاری و نورانی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، گلباران و به مقام شامخ آنان ادای احترام شد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان با اشاره به اینکه هر ساله به نشانه قدرشناسی از خدمات شهیدان انصاری و نورانی مراسم برگزار می‌شود، گفت: همه کسانی که در جهت خدمت خالصانه به مردم انجام وظیفه می‌کنند، مورد تکریم هستند.

او بر ضرورت بهره مندی از بستر فضای مجازی و ابزار‌های رسانه‌ای برای معرفی ویژگی‌های شهیدان به نسل جوان تاکید و تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت خصوصا اندیشه‌های این شهیدان گرانقدر، اصحاب رسانه و صداسیما بیش از گذشته اهتمام ورزند.

استاندار گیلان خصلت‌های نیکوی این شهیدان همچون توکل به خداوند، مردمداری، تواضع، سختکوشی، خلوص نیت و انگیزه وافر خدمت به مردم را الگوی آحاد جامعه خواند و تصریح کرد: مراسم تکریم یاد و خاطره شهیدان انصاری و نورانی امسال به سبب وجود کرونا، متفاوت از سال‌های گذشته و به صورت تلویزیونی از سیمای مرکز گیلان پخش می‌شود.

در مراسم گلباران محل شهادت استاندار شهید گیلان، شهید انصاری و معاون عمرانی‌اش؛ شهید نورانی، که امروز در خیابان لاکانی رشت برگزار شد، استاندار، فرمانده سپاه قدس گیلان، جمعی از مدیران اجرایی و اقشار مختلف مردم، همسر و دختر شهید انصاری و پسر شهید نورانی که داماد شهید انصاری است، حضور داشتند.

شهید علی انصاری، استاندار وقت گیلان و شهید علی رضا نورانی، معاون عمرانی‌اش سحرگاه ۱۵ تیر سال ۱۳۶۰ در چهارمین روز از ماه مبارک رمضان، یک هفته پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در مسیر عزیمت به استانداری به دست منافقان کوردل در خیابان لاکانی رشت به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.