مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: ۱۰ هزار فرصت شغلی از ۲ سال گذشته تاکنون در روستا‌های استان ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید کمال پاک‌فطرت مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس بیان کرد: ایجاد فرصت شغلی یکی از دغدغه‌های سال‌های اخیرمهاجرت روستاییان به شهر‌ها بود که در استان فارس با کمک‌های دولت و راه‎اندازی کسب و کار‌های خانگی در روستا‌ها تعداد قابل توجهی از روستاییان به روستا‌ها بازگشتند.

او، تصریح کرد: برای راه‌اندازی و ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی مذکور در روستا‌های استان ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

پاک فطرت ادامه داد: علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، انجام اقداماتی برای زیباسازی روستاها، جمع‌آوری و ساماندهی زباله‌ها و پسماندها، ساخت پارک‌ها و سایر فعالیت‌های عمرانی با همراهی و همکاری دهیاران و شورا‌ها سبب بهره‌مندی روستاییان از امکاناتی مطلوب‌تر و ایجاد انگیزه بازگشت روستاییان مهاجرت کرده به روستا‌ها شد.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس با گرامیداشت ۱۴ تا ۲۰ تیرماه هفته نکوداشت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها افزود: شکل‌گیری و استقرار شورا‌های اسلامی شهر و روستا با رای مستقیم مردم و انتخاب شهرداران و دهیاران از سوی شورا‌ها به عنوان مدیران اجرایی سکونتگاه‌های شهری و روستایی را می‌توان از بزرگترین افتخار‌های نظام برای تحقق مردم‌سالاری دینی، تقویت نها‌های محلی و مدنی و نقطه عطف در پیوند حاکمیت با مردم دانست.

با اشاره به وجود ۲ هزار و ۱۰۰ دهیاری در فارس گفت: دهیاران و شورا‌ها  برای اهداف نظام و با اقداماتی که انجام داده‌اند تغییرات و تحولات چشمگیری را طی این سال‌ها در روستا‌های استان رقم زده‌اند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار