علیرضا آشناگر گفت: دستگاه‌های دولتی استان سمنان می‌بایست اموال مازاد خود را معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در سومین جلسه شورای برنامه ریزی، توسعه و ستادفرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با بیان اینکه فروش اموال مازاد ظرفیت خوبی برای کمک به منابع مالی دولت است گفت: تاکنون نامه اداری به ۴۴ دستگاه اجرایی استان در ارتباط با شناسایی اموال مازاد ارسال شد که ۲۵ دستگاه اجرایی استان به این نامه پاسخ نداده و ۱۹ دستگاه نیز پاسخ داده‌اند.

او با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در چهارچوب قانونی موظف به شناسایی و معرفی اموال خود هستند تصریح کرد: از مجموع پاسخ‌دهندگان به نامه شناسایی اموال مازاد پنج دستگاه اجرایی اعلام کردند که اموال مازاد دارند.

استاندار سمنان تاکید کرد: اگر بی رغبتی تعدادی از دستگاه‌های اجرایی نسبت به معرفی این اموال ادامه یابد با مدیران برخورد خواهد شد.

آشناگر با بیان اینکه امسال تاکید ما بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است گفت: ۱۵۸ پروژه بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در استان سمنان وجود دارد که باید تلاش شود هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها تکمیل شود.

او با بیان اینکه منابع دولت محدود است و باید در هزینه‌ها صرفه جویی شود گفت: مدیران استان سمنان در سال جهش تولید توجه ویژه‌ای به خدمت به مردم داشته باشند.

استاندار سمنان با بیان اینکه مدیران استان سمنان باید کارخانجات را بررسی و مشکلات آن‌ها را حل کنند بیان کرد: ۶۵ درصد از جمعیت استان سمنان را جمعیت کارگران تشکیل می‌دهند و شادابی و پویایی جامعه ما به شادابی واحد‌های تولیدی بستگی دارد.

آشناگر در ادامه با بیان اینکه ویروس کرونا فعالیت‌های اقتصادی را محدود کرده است گفت: همه باید برای شکست این ویروس پای کار باشند و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود وضعیت استان وخیم‌تر می‌شود.

او با بیان اینکه از امروز استفاده از ماسک الزامی شده است گفت: ارائه خدمات در دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز منوط به استفاده از ماسک است.

استاندار سمنان با بیان اینکه از ظرفیت نمایندگان مجلس برای پیگیری اعتبارات ملی در استان سمنان استفاده شود بیان کرد: پروژه‌های خوبی در استان سمنان وجود دارد که امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

نادر مالکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه براساس آمایشی که در استان سمنان انجام شد ۱۸ اولویت مدنظر قرار گرفت گفت: یکی از این اولویت‌ها شرکت نهاد‌های توسعه‌ای در امر اقتصاد استان سمنان است که برای توسعه شهرستان‌ها نیز کمک خوبی می‌تواند باشد.

او بیان کرد: در جلسه امروز تاکید استاندار سمنان مبنی بر استفاده از ظرفیت قانون بودجه در زمینه‌های مختلف برای تکمیل و بهره برداری هر چه سریع‌تر پروژه‌های نیمه کاره در استان سمنان بود.

مالکی گفت: پروژه‌های سد نمرود، اجرای سد فینسک، احداث مراکز سوانح سوختگی کوثر، جاده دامغان- معلمان و پروژه حرم تا حرم از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار استان سمنان برای تخصیص اعتبار هستند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.