حسینی گفت: تمام برگه‌های دفترچه‌های بیمه صددرصد وارداتی هستند و به دلیل گرانی آنها با شیوع کرونا تصمیم به نسخه پیچی الکترونیکی گرفتیم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد حسینی مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت:  حدود ۵۸ دفتر طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در شهر تهران و ۳۰ دفتر پیشخوان نیز در شهرستان‌ها فعال و مشغول به کار هستند.

حسینی، گفت: در طرح بیمه همگانی بیمه سلامت تعدادی ازبیمه شدگان درخواست ارزیابی وُسع را داشتند که البته با ثبت نام آنها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یک بازه زمانی یک ماهه وضعیت افراد را بررسی کرد. تعداد ۳۰۵ هزار نفر در استان تهران وجود داشتند که از این تعداد ۹۲ درصد یعنی با رقم حداقل ۲۸۲ نفر از سازمان مذکور ارزیابی شده اند و برای ۷۵ هزار نفر از آنها دفترچه صادر شده است. همچنین مقرر شد تعداد ۶۲ هزار نفر از آنها خدمات رایگان دریافت کنند و باقیمانده افراد که عددی بالغ بر ۲ یا ۳ هزار نفر می‌شوند به صورت کامل مبلغ حق بیمه را پرداخت کرده اند.

او در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر افرادی که در کشور به خصوص در استان تهران فاقد بیمه سلامت هستند، می‌توانند با پرداخت ماهیانه ۵۵ هزار و ۷۰۰ تومان یا ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان در سال تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید


حسینی در خصوص اجرای تسهیلاتی که از طرف سازمان بیمه سلامت برای افراد کرونایی در نظر گرفته شده است، گفت: به دلیل پیشگیری از تردد بیمه شدگان، اجتماع غیر ضروری در مراکز و دفاتر طرف قرار داد بیمه سلامت به جهت تمدید اعتبار دفترچه ها مقرر شد برای دفترچه هایی که برگه دارند و اعتبار ندارند دیگر افراد ملزم به تمدید دفترچه نیستند و می توانند با مراجعه به مراکز درمانی با کدی که از سازمان بیمه سلامت به آنها داده می شود از خدمات بیمارستان ها بهره ببرند.

او در ادامه از وارداتی بودن صد درصدی برگ های دفترچه ها خبرداد و افزود: به دلیل وارداتی بودن برگ های دفترچه‌های بیمه و گرانی آنها با شیوع بیماری کرونا تصمیم به نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی گرفتیم و با استحقاق سنجی سعی در کاهش روند مشکلات داریم. تاکنون دو میلیون و ۴۴۰ هزار نفر از بیمه‌شدگان جذب بیمه سلامت همگانی شده اند که از این تعداد ۲۱۸ هزار نفر از بیمه‌شدگان روستایی و ۱۱۵ هزار نفر سایر اقشار شامل ایثارگران، طلاب، دانشجویان، مددجویان بهزیستی و دانشجویان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران بیان کرد: خوشبختانه ۷۰ درصد از پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت در طرح بیمه سلامت همگانی قرار دارند و با قرار گیری درسامانه‌های استحقاق‌سنجی، نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی به افراد جامعه ارائه خدمت می دهند. به طورکلی تا اواخر آذر سال جاری باید تمامی مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت نیز قالب نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی را به کار ببرند و با چهار روش پنل نسخه‌نویسی، اپلیکیشن موبایل، نرم‌افزار وزارت بهداشت و استعلام از طریق کد دستوری ussd اعتبار و استحقاق سنجی صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
یعنی کشوری به بزرگی و ثروت ایران توان ساخت برگه کاغذ دفترچه رو نداره؟؟؟؟؟؟؟؟یعنی اینقدرررررر تکنولوژیش پیچیده است که ما موشک می سازیم اما برگه دفترچه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار