سهم یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی استان از تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا

استاندار آذربایجان غربی از سهم یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی استان از تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدمهدی شهریاری امروز یکشنبه پانزدهم تیرماه در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به اینکه ۴۷ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و صنفی مشمول دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا می‌شوند افزود: سهم تسهیلات ابلاغی استان یکهزار و ۲۰۳ میلیارد تومان است که توسط ۱۷ بانک پرداخت می‌شود.

شهریاری با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی نحوه دریافت این تسهیلات برای صنوف و واحد‌های صنعتی تصریح کرد: این تسهیلات می‌تواند تا حدودی از حجم خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا بکاهد و با تامین کامل این تسهیلات از ۱۰۰ هزار شغل صیانت می‌شود و اگر این اعتبارات به درستی جذب نشود این رقم به تعداد بیکاران استان افزوده می‌شود.

مقام عالی استان در ادامه با اشاره به اینکه برخی صنوف خُرد حائز دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا نشده اند افزود: این صنوف نیز به زودی از تسهیلات لازم برخوردار می‌شوند و برای تسهیل در فرایند دریافت نیز از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیر مسئله خواهیم بود.

استاندار آذربایجان غربی استفاده بهینه از سهمیه‌های کارورزی، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و مشاغل خانگی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگاه‌های اجرائی و بانک‌ها نهایت همکاری و اهتمام را برای جذب بموقع این تسهیلات داشته باشند.

شهریاری افزود: سیستم بانکی باید نقش و کارکرد خود را در رفع محرومیت و کمک به توسعه استان ایفا نماید.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری، از موازی کاری و زمانبر بودن فرایند استعلامات سرمایه گذاری در استان انتقاد کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی امروز کشور، جذب سرمایه گذار یکی از راهکار‌های تولید شغل و امید آفرینی است

حضرتی پر رئیس سازمان برنامه ریزی و مدیریت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گزارشی از ارزیابی‌های صورت گرفته در خصوص تاثیرات کرونا بر کسب و کار‌ها ارائه نمود.

در این مراسم از کارگران نمونه ملی و استانی نیز قدردانی شد.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.