مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی البرز گفت: سال گذشته بیش از ۲۵۰۰ تن ماهی پرورشی سرد آبی و گرم آبی در البرز تولید شد.

لاله ضیائیان، مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که در سال ٩٨ میزان ۲۵۰۰  تن ماهی از انواع سردآبی و گرم آبی در البرز تولید شده است، گفت: ۱۲۴ واحد پرورش ماهی و ۲۳ واحد پرورش ماهی زینتی در استان وجود دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان  جهاد کشاورزی البرز  با اشاره به این که در زمینه پرورش ماهی زینتی رتبه ششم کشوری هستیم، افزود: در سال گذشته صادرات انواع محصولات شیلات مانند ماهی های خوراکی، خاویار، میگو، خرچنگ و ماهی های زینتی را داشته ایم.

ضیائیان گفت: صادرات این ماهی ها مجموعاً ۹۶۵ هزار دلار ارزآوری داشته است.

او افزود: در سال ۹٩ برای فعالیت های شیلاتی بر مبنای سال جهش تولید ، جذب سرمایه گذار و همچنین بهره گیری از ظرفیت های موجود استان در جهت تولید آبزیان ، ایجاد اشتغال و ارز آوری ،شیلات استان البرز برنامه ریزی هایی کرده است که امیدواریم به زودی محقق شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان البرز گفت: البرز از نظر داشتن منابع آبی و همچنین داشتن اقلیم‌های متنوع ،شرایط مناسبی برای امکان پرورش انواع ماهیان سرد آبی و گرم آبی را دارا است.

انتهای پیام / ر. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.