جعفری گفت:باتوجه به فراهم بودن زمینه اکوتوریسم و توریسم درمانی در کردستان افزایش پرواز‌های فرودگاه سنندج،به نفع استان و کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: پرواز‌های فرودگاه سنندج به دنبال شیوع ویروس کرونا لغو شده بود که بعد از تمهیدات لازم این مهم از سر گرفته شده است.

او افزود: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان، اولویت دارترین منطقه در میان هشت منطقه مطرح شده بوده و این مهم نویدبخش آینده خوبی برای استان و پرواز‌های هواپیمایی است.

جعفری با اشاره به اینکه تاکنون برنامه بلند مدتی برای پرواز‌های استان وجود نداشته است، اضافه کرد: اگر پرواز‌ها به هر روز دو پرواز افزایش پیدا کند بی شک صندلی خالی نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان افزود: با توجه به اینکه بُعد مسافت و زمان، در تردد‌ها حائز اهمیت است تداوم پرواز‌ها می‌تواند در توسعه کردستان موثر باشد.

جعفری با اشاره به اینکه وجود پرواز فرودگاه سنندج در تردد تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از استان بسیار تاثیرگذار است، گفت: سنندج در میان کرد‌های جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است و این ظرفیت را دارد که به ام القرای کرد‌های جهان تبدیل شود.

او یادآور شد: علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی، زمینه اکوتوریسم و توریسم درمانی هم در این استان فراهم است بنابراین افزایش پرواز‌های فرودگاه سنندج، به نفع استان و کشور است.

گفتنی است؛پرواز‌های تهران-سنندج -تهران پس از چند ماه تعطیلی، با هفته‌ای سه پرواز با تلاش شرکت کیا پرواز و همکاری کیش ایرلاین از سرگرفته شد که به گفته مدیرعامل کیاپرواز، این ایرلاین و فرودگاه سنندج، کانکشن پرواز سلیمانیه و کیش و همچنین پتانسیل استانبول را هم دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.