مدیر کل عمران و توسعه فرودگاه‌های کشور به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از فرودگاه در حال ساخت سقز بازدید کرد.

اتمام فرودگاه سقز گامی به سوی توسعه پایداربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،زحمتکشان در این بازدید از تامین اعتبارات مورد نیاز برای ساخت فرودگاه سقز خبر داد وگفت. این پروژه جزو طرح‌های اولویت دار فرودگاه‌های کشور است.

فرماندار سقز هم با بیان اینکه سه پیمانکار ،مشغول عملیات عمرانی در این فرودگاه هستند بر وجود پیمانکار چهارمی برای محوطه سازی نیز، تاکید کرد.

کامیل کریمیان ادامه داد:کلنگ احداث فرودگاه سقز سال ۸۰  بر زمین زده شدو  سال ۸۴ ، ۱۷۸ هکتار زمین برای اجرای این طرح  تملک شد.

او افزود: در حال حاضر احداث ترمینال فرودگاه با ۵۸ درصد و ساختمان جنبی آن نیز با ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

فرماندار سقز ادامه داد: محوطه سازی، جابجایی حدود ۳ کیلومتر جاده سقز مریوان، جابجایی دکل‌های برق فشار قوی، جابجایی فیبر نوری، رفع معارض و تامین زیرساخت‌های فرودگاه از مواردی است که هنوز انجام نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم پس از این بازدید و در جلسه‌ای که به همین منظور در فرمانداری تشکیل شد، گفت: سال‌ها است که مردم سقز و منطقه در انتظار اتمام فرودگاه سقز هستند، اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله نبود اعتبار و نداشتن پیمانکار فعال، کار این فرودگاه به اتمام نرسیده است.

محسن بیگلری افزود: احداث این فرودگاه برای منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و نقش کلیدی در توسعه  اقتصادی شهرستان و حتی استان دارد.

او با اشاره به طولانی شدن ساخت فرودگاه سقز، خواستار تسریع در اتمام این پروژه عمرانی در شهرستان شد.

انتهای پیام/ت

عملیات اجرایی ساخت فرودگاه سقز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.