مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس از کمبود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در اجلاس رؤسای ادارا‌های آموزش‌وپرورش استان در باشگاه فرهنگیان شیراز با اشاره به کمبود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نیروی انسانی در آموزش و پرورش فارس در سال تحصیلی جدید،گفت: رؤسا باید با تدبیر، درایت، مشورت و برنامه‌ ریزی، چالش‌های پیش رو را در تامین نیروی انسانی پشت سر بگذارند و برای بهره‌وری حداکثری از حداقل ظرفیت‌ها، فرآیندها، ارتباطات و رفتار مدیریتی خود را برای این مهم تغییر دهند.

او، بر لزوم آموزش تکنیک‌های تدریس در آموزش مجازی به معلمان تأکید و بیان کرد: با مداخله در موضوع آموزش مجازی نباید خلاقیت را از معلمان گرفت، بلکه باید زمینه را برای گسترش هر چه بیشتر روش‌های خلاقانه آن‌ها فراهم کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا در موضوع آموزش مجازی که به ‌صورت معلم محور، کلاس محور و دانش‌آموز محور در سطح استان اجرا شد، تجربیات خوبی به دست آمد که بنا است تجربه‌ آموزشی اخیر، به ‌عنوان تجربه برتر آموزشی کشور در مقاله‌های آموزشی یونسکو به چاپ برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس شبکه آموزشی دانش آموزان شاد را مکمل نظام آموزشی و برنامه‌های آموزش‌وپرورش دانست و ادامه داد: این شبکه برای مسئله بحران کرونا طراحی نشده، بلکه بستری است برای ارائه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در وضعیت‌های اضطراری که ممکن است در حوزه آموزش ‌وپرورش پیش آید.

او با تاکید بر اینکه آموزش مجازی یک ضرورت است، افزود: کمیته آموزش مجازی از دو سال قبل در فارس تشکیل‌شده و در پی شیوع کرونا ویروس و تعطیلی مدارس نیز اولین مسئله برای ما بستر آموزش مجازی معلم محور بود که مورد تاکید سند تحول بنیادین است.

اسماعیلی، با تاکید بر اقدامات انجام ‌شده برای حل مسائل آموزشی و تربیتی در استان، اضافه کرد: یکی از این اقدامات راه‌اندازی مجمعی با همراهی خیران برای کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل بوده، و در حال حاضر با موجودی ۲ میلیارد تومانی شروع به فعالیت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: این مجمع به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان، با معرفی و شناسایی آموزش‌ و پرورش، خدماتی، چون تهیه لوازم ‌التحریر، کیف و کفش و حتی بخشی کمک‌های مالی را  ارائه می دهد.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار