به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،احمد متوسلیان، فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسولالله در جنگ هشت ساله ایران و عراق بود که بعدها در سال ۱۳۶۱ طی مأموریتی در لبنان ربوده شد. وی خرداد سال ۱۳۶۱ طی مأموریتی به همراه هیئتی رسمی از مسئولان سیاسی نظامی ایران به سوریه سفر کرد تا راههای مساعدت به مردم لبنان علیه حمله و اشغالگری رژیم صهیونیستی را بررسی کند.
در تیر ماه همان سال، خودروی حامل مسئولان مذکور و همچنین سردار حاج احمد متوسلیان توسط گروه فلانژها و نیروهایی اسرائیل متوقف شد و سرنشینان خودرو گروگان گرفته شدند. رهبران این گروهها پس از مدتی مدعی شدند که پس از رسیدن گروگانها آنها را به شهادت رساندهاند، اما مقامات ایرانی این ادعا را مشکوک خواندند و آن را رد کردند. با این وجود هر سال همزمان با سالروز اعلام خبر اسارت حاج احمد متوسلیان و چهار همرزم دیگرشان در لبنان توسط رژیم صهیونیستی، خبرها همه حکایت از بازگشت حاج احمد متوسلیان دارد. متوسلیانی که رهبر انقلاب اسلامی هنوز معتقد هستند زنده است و نباید به او شهید گفت.
در همین راستا نیز، تیم بازیسازی مصاف گیم مدتی است که در مرحله توسعه عنوانی با نام «نجات سردار متوسلیان» قرار دارد. این بازی که چند سالی است نام آن در فضای مجازی میچرخد نمادی برای به یاد داشتن سردار شجاع ایرانی، حاج احمد متوسلیان است. کاربران ایرانی فضای مجازی مدتها است که به انتظار این عنوان نشستهاند تا در زمان عرضه بتوانند از روایت داستانی و یادبود این سردار لذت ببرند. به دنبال این مسائل تیم باشگاه خبرنگاران جوان تصمیم گرفت تا مصاحبهای را با گروه بازیسازی مذکور شکل دهد و سؤالاتی را که کاربران علاقه دارند از آنها مطلع شوند را از مسئولان بازی بپرسد. در ادامه صحبتهای شکل گرفته با مهدی خزاف مقدم، مدیر پروژه تولید بازی نجات سردار، را مطالعه میکنید:
ایده اولیه بازی برگرفته از چه موضوعی هست؟
"در رابطه با ایده اولیه بازی باید بگویم که این موضوع به چند سال پیش باز میگردد. آن زمان علی اکبر رائفیپور، مدیر موسسه مصاف، ایدهای در رابطه با سردار متوسلیان داشتند. وی معتقد بودند که اگر در کشورهای دیگر و در مناطق دیگر دنیا یک سرباز و یا سردار مفقود یا اسیر شود این کشورها آن قدر تلاش میکنند که اسیر مورد نظر آزاد به شه و به کشور برگردد. حتی برای آنها فیلم میسازند و اسمش را میگذارند نجات سرباز رایان. از کشور ما اما یک سردار بالا مرتبه را به اسارت گرفتند آن هم توسط یک رژیم پست و ظالم؛ از نظر ما نباید در این رابطه بیخیالی وجود داشته باشد و باید بپرسیم سردار ما کجا است. این سردار در کشوری دیگر در حال انجام مأموریت بوده و کشور ثالثی طی یک حمله اقدام به ربودن ایشان میکند. ایده در واقع از احساس پیگیری و زنده نگه داشتن واقعه سر منشأ گرفته است تا ما آن را به یاد داشته باشیم."
تیم شما شامل چند نفر است؟ ساخت بازی چه مدت طول کشید؟
"تیم ما در مراحل ساخت بازی و تولید عنوان مورد نظر بالا و پایینهایی به خود دیده است. در واقع میتوان گفت در بازهای از زمان تیم بازیسازی ما بین چهار الی پنج نفر بود که بعدها به ده الی دوازده نفر افزایش یافت و سپس باز با کاهش روبهرو شد. همچنین در یک دوره از زمان فعالیت بر روی پروژه، به دلیل تغییراتی که بر روی موتور سازنده عنوان صورت گرفت، روند ساخت و توسعه کمی آرام و کند شد. همچنین تغییراتی که در بخش داستانی بازی صورت گرفت در روند توسعه بازی تأثیرگذار بود. در مجموع میتوان گفت به صورت میانگین ده نفر بر روی این پروژه فعالیت منقطع داشتهاند."
آیا این بازی قرار است در خارج از کشور نیز عرضه شود؟
"بله، طبق برنامهریزیها و اهداف مجموعه بازی برای عرضه در خارج از کشور نیز در نظر گرفته شده است. اما همواره هدف و مخاطب اصلی ما مخاطبان داخل کشور بوده و هستند."
بیشتر بخوانید
بازخورد مخاطبین نسبت به تریلرها چگونه بوده است؟
"از آن جایی که بازی تنها برای پلتفرم گوشیهای هوشمند ساخته شده است و این دستگاهها از رایانههای خانگی و گیمینگ بسیار ضعیفتر هستند ما موفق نشدیم تا تریلر و نمایشهای بسیار خاصی را برای مخاطبین عرضه کنیم. با این حال ما سعی کردیم تا گرافیک این عنوان را تا حد مناسب و بالایی افزایش دهیم تا رضایت کاربران را جلب کنیم. در حال حاضر تریلرهای زیادی از بازی مورد نظر منتشر نشده و تنها تصاویری از کانسپتهای عنوان طراحی شدهاند و تلاش میشود که به اهداف ایدهآل خود برسیم."
شخصیت اصلی بازی چه کسی است و روند داستانی این کارکتر به چه صورت پیش میرود؟
"شخصیت اصلی داستان بازی ما یک کارکتری است که در حین بازی درگیر موضوع اسارت سردار متوسلیان میشود و در ادامه داستان سعی میکند که برای آزادی وی تلاش کند و خود را به خطر بیاندازد."
مفهوم داستان بازی از دید شما چیست؟ برای بیان چه پیامی تلاش کردهاید؟
"مفهوم اصلی داستان بازی همانطور که پیشتر بیان شد آن است که ما ایرانیان سرداران و خدمت گذاران کشورمان را فراموش نکنیم و همواره به یاد آنها باشیم. این مسئله اصلیترین پیامی است که ما سعی داریم با عرضه بازی به گوش مخاطبان خود برسانیم."
شما برای ساخت این بازی از چه موتور بازیسازی استفاده کردهاید؟
"برای تولید این عنوان از موتور بازیسازی یونیتی استفاده شده است. در حین توسعه داستان و اواسط ساخت بازی تیم سازنده تصمیم گرفت تا این موتور را با نمونه دیگری تعویض کند که نهایتاً توسعهدهندگانمان باز هم به استفاده از موتور بازیسازی یونیتی بازگشتند."
بیشتر بخوانید
گزارش از امین وصالی
انتهای پیام/