پیشنهاد موثر دادستانی در کاهش قیمت مسکن

دادیار پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: راه حلی برای کنترل قیمت مسکن ارائه شده است که هماهنگی اتحادیه املاک و شهرداری و دستگاه قضایی را می طلبد.

فرزاد بهشتی دادیار پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت:یکی از اقدامات دستگاه قضا برخورد با بنگاه‌های غیر مجاز در سطح مشهد بوده است که با ۶۳۸ واحد صنفی غیر مجاز و متخلف پلمب شدند.بخشی از هیجانات بازار مسکن باید به طریق کشوری حل شود، ولی برخی علل آن را می‌توان در استان هم حل کرد.
 
اوافزود: یکی از اقدامات دستگاه قضا برخورد با بنگاه‌های غیر مجاز در سطح مشهد بوده است که با ۶۳۸ واحد صنفی غیر مجاز و متخلف پلمب شدند.

دادیار پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: درج قیمت‌ها در سایت‌های فروش اینترنتی از طریق دادستانی پیگیری شده است که دیگر قیمت نگذارند.

بهشتی بیان کرد: مطالبه جدی از شورای شهر داریم که در کاهش هزینه‌های صدور پروانه همت داشته باشند.

او تصریح کرد: سال قبل در برخی از مناطق تا ۳۰۰ درصد هزینه صدور پروانه داشتیم که اگر این اتفاق نمی‌افتاد قطعا قیمت تمام شده امروز برای سازنده و مصرف کننده پایین‌تر بوده است.

دادیار پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد: مطالبه جدی ما از اداره راه و شهر سازی که پیگیر آن هم هستیم؛ زمینه ورود انبوه سازان را برای ساخت و ساز اراضی دولتی و بعد واگذاری آن‌ها به قیمت تمام شده به مردم را فراهم کنند.

بهشتی اظهار کرد: برخی از این هیجانات ناشی از مسائل کلان و کشوری است و باید حل شود مطالبه ما از محمع نمایندگان خراسان رضوی این است که حتما این موضوع را مطرح کنند، پیشنهادات زیادی در حوزه مسکن مطرح است که باید آن‌ها را مطرح و اجرایی کنند.

اوافزود: مالیات‌های سنگین و کلان برای افرادی که بیش از یک خانه دارند و یا افرادی که خانه‌های زیادی را بلوکه کردند باید گرفته شود و دیگر هیجانات بازار از جمله نوسانات قیمت ارز و سکه ساماندهی شود.

بیشتر بخوانید

دادیار پیشگیری از وقوع جرم ادامه داد: مساله مهم دیگری که باید به صورت قانونمند و نظام‌مند در حوزه مسکن عملیاتی شود، این است که هرجابخواهد خرید و فروشی اتفاق بیفتد تیم سه نفره متشکل از کارشناس رسمی دادگستری، کارشناسی از اتحادیه املاک و کارشناس شهرداری آگاه به مناطق باشند تا قیمت عادلانه و سود منطقی لحاظ شود.

بهشتی بیان کرد: باید این مساله به صورت قانونی مصوب شود و به صورت کشوری اجرایی شود، اگر اتفاقی که در حوزه خودرو افتاد و کاهش قیمت را شاهد بودیم در مسکن هم عملیاتی شود قطعا شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

انتهای پیام// ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.