رئیس پلیس راهور البرز گفت: کودکان زیر ۱۲ سال باید در صندلی عقب خودرو بنشینند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ غلامعلی شرق، رئیس پلیس راهور البرز با بیان این که کودکان زیر ۱۲ سال باید در صندلی عقب خودرو بنشینند، گفت: لازم است برای فرزندان خردسال حتماً از صندلی کودک استفاده شود که به وسیله کمربند ایمنی به صندلی عقب متصل می‌شود به این ترتیب، می‌توان ایمنی کودکان را تضمین کرد.

او درباره وضعیت نشستن خردسالان در خودرو افزود: لازم است رانندگان و مسافران در طول سفر از صندلی کودک برای کودکان و نونهالان خود استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان افزود:  یکی از آسیب‌هایی که همواره در کمین کودکان داخل خودرو وجود دارد این است که برخی والدین از روی محبت یا سهل‌انگاری کودکان خود را هنگام رانندگی در صندلی جلو نشانده یا آن‌ها را در آغوش می‌گیرند.

 سرهنگ  شرق گفت: خطرناک‌تر این که گاهی مشاهده می‌شود راننده وسیله نقلیه حین رانندگی، فرزند خردسالش را روی پای خود قرار می‌دهد که هنگام تصادف یا ترمز گرفتن ناگهانی احتمال پرت شدن کودک به جلو وجود دارد.

 رئیس پلیس راهور استان گفت: با استفاده از این وسیله کم هزینه و ارزشمند در ایام سفر با آرامش بهتر حامی واقعی برای نونهالان خود باشیم و بارعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نهایت استفاده را از سفر داشته باشیم.

 سرهنگ  شرق افزود: اگرچه صندلی کودک از بروز تصادف جلوگیری نمی‌کند اما در کاهش شدت مصدومیت برای سرنشینان کودک نقش کلیدی دارد و شانس زنده ماندن این عزیزان در خودرو را افزایش دهد.

انتهای پیام  /  د. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.