رئیس پلیس راه البرز برلزوم رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز ازسفرهای غیرضروری با توجه به شیوع کرونا درراه های این استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ رضا گودرزی، رئیس پلیس راه البرز گفت: با گذشت بیش از سه ماه ازشیوع ویروس کرونا در کشور و استان البرز اما رعایت فاصله اجتماعی به عنوان یک تکلیف برای همگان ضروری است.

رئیس پلیس راه البرز افزود: با توجه به تعطیلات پیش رو پلیس راه البرز نیز مانند سایر ارگان های ذیربط تدابیر خاص برای کنترل ترافیک و تسهیل ازعبور و مرور را در راه های استان البرز اندیشیده است.

گودرزی گفت: رانندگان قبل از سفر از وضعیت راه ها مطلع شده سپس اقدام به سفر کنند تا از ترافیک‌های طولانی پیشگیری شود و چنانچه رانندگان قصد سفر به استان‌های شمالی کشور از جاده کرج - چالوس را دارند در صورت ترافیک سنگین می‌توانند از محورهای جایگزین استفاده کنند.

او افزود: پلیس راه البرز از امروز تا صبح روز ۱۷ خرداد ماه طرح ویژه ترافیکی در راه های مختلف این استان اجرا خواهد کرد و طی این مدت پایگاه های ثابت و سیار پلیس با بیش از  ۷۵ تیم گشت پلیس راه و پاس پیاده وضعیت ترافیکی جاده‌های استان  را در سفرها رصد می‌کنند.

رئیس پلیس راه البرز گفت: مسافران هنگام سفر از توقف در حاشیه راه های استان به ویژه مناطق کوهستانی بپرهیزند، زیرا این اقدام بر بار ترافیکی موجود می افزاید.

او افزود: باتوجه به احتمال ناپایداری هوا و سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس رانندگان از توقف در حاشیه راه خودداری کنند.

سرهنگ گودرزی گفت: اکنون وضعیت ترافیک در جاده کرج - چالوس از محدوده آزادراه شمال متصل به دوراهی شهرستانک تا تونل کندوان سنگین و در آزادراه کرج -قزوین نیمه سنگین است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.  

روزانه به طور متوسط بیش از ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در راه های البرز تردد می کنند که بیش از ۲۰ هزار تردد در جاده کرج - چالوس و بقیه در آزادراه های این استان است.  

منبع:ایرنا

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.