مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز با شدت گرفتن وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان، بیشینه سرعت باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت از امروز بر شدت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در پنج شهرستان شمالی استان افزوده شد به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را به ۲۵۰۰ متر کاهش داد.

او  افزود: وزش باد شدید علاوه بر زابل در سایر شهرستان‌های شمالی استان نیز جریان دارد به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد در زهک و هامون به ۲۱ متر بر ثانیه معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت رسید.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد شدید شعاع دید افقی در زهک را نیز به ۴۰۰۰ متر کاهش داد.

حیدری گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی همچنان انتظار می‌رود وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه همراه با گردوغبار در شهر‌های شمال و با شدت کمتر نوار غربی و مرز شرقی استان ادامه داشته باشد.

او  اضافه کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد‌های غیر ضروری خوداری و از مسافرت‌های غیر ضرور نیز اجتناب شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.