مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ورود غلظت شدید گرد و غبار از پاکستان به زاهدان شعاع دید در این شهر را به ۳۰۰ متر کاهش داد.


محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:گردوغبار ناشی از وزش باد شدید که عصر دیروز و دیشب شمال غرب پاکستان را فرا گرفت بامداد امروز چهارشنبه به زاهدان رسید و شعاع دید افقی را به ۳۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری  اظهار داشت: این گردوغبار علاوه بر زاهدان، شعاع دید افقی در نصرت آباد و میرجاوه را نیز به شدت کاهش داده به طوریکه هم‌اینک دید افقی در میرجاوه ۴۰۰ متر و در نصرت آباد هزار و ۱۰۰متر است.

او افزود: گردوغبار فعلی زاهدان کاملا منشأ خارجی داشته و از بیابان‌های شمال غرب پاکستان ناشی می‌شود که در اثر وزش باد شدید به سمت زاهدان و شهر‌های اطراف آن آمده است و این شرایط به ندرت در این مناطق اتفاق می‌افتد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود گردوغبار زاهدان به تدریج تا ۲۴ ساعت آینده از بین برود.

او به شدت گرفتن وزش باد‌های ۱۲۰ روزه از جمعه پیش رو در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: وزش این باد‌ها علاوه بر منطقه سیستان با شدت کمتر مرز شرقی و نوار غربی استان را نیز فرا می‌گیرد.

حیدری ادامه داد: وزش این باد شدید علاوه‌بر کاهش دید افقی و کیفیت هوا، در برخی محور‌های مواصلاتی شمال استان نیز سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید می‌شود.

او  از تداوم بارش‌های همرفتی در جنوب و جنوب شرق استان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی تا پنجشنبه شرایط برای ریزش‌های همرفتی در جنوب استان فراهم است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

او  ادامه داد: توصیه می‌شود مردم در مناطق ذکر شده از رفتن به ارتفاعات، توقف و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار