ﻣﺤﺴﻦ اﺣﺘﺸﺎم ﮔﻔﺖ: ﺑﻪ رﻏﻢ اﻧﺤﺼﺎر و ﻣﺰیت در ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺗﺎﻣﯿﻦ زﻋﻔﺮان ﺑﺮای ﺑﺎزارﻫﺎی ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﻧﻘﺸﯽ در ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻗﯿﻤﺖ آن ﻧﺪاریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ﻣﺤﺴﻦ اﺣﺘﺸﺎم رﺋﯿﺲ ﺷﻮرای ﻣﻠﯽ زﻋﻔﺮان در دوﻣﯿﻦ ﺟﻠﺴﻪ هم  اﻧﺪﯾﺸﯽ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ اﻗﺘﺼﺎد زﻋﻔﺮان در اﺗﺎق ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ ﻣﺸﻬﺪ ﮔﻔﺖ: ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﺪف ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر زﻋﻔﺮان ﮐﺸﺎورزان، ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪﮔﺎن، ﻣﺴﺌﻮﻻن دوﻟﺘﯽ و ﻣﺤﻠﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ که ﻫﻤﻪ آن ﻫﺎ و ﺑﻌﻀﺎ ﺣﺘﯽ ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪه ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ از ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﻮﺟﻮد در اﯾﻦ ﺑﺨﺶ ﻧﺎراﺿﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

او اﻓﺰود: ﻋﻤﺪه دﻟﯿﻞ اﯾﻦ ﻧﺎرﺿﺎﯾﺘﯽ ﻧﯿﺰ ﻓﻘﺪان ﻇﺮﻓﯿﺖ و ﺗﻮانﻻزم ﺑﺮای ﺛﺎﺑﺖ ﻧﮕﻪ داﺷﺘﻦ ﻧﺮخ ﭘﺎﯾﻪ ﺻﺎدراﺗﯽ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه اﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮل اﺳﺖ. ﻋﻤﻼ ﺑﺎ روﻧﺪی ﮐﻪ در ﺑﺤﺚ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺮخ  ارز ﺷﺎﻫﺪﯾﻢ، ﺳﻮدی ﻋﺎﯾﺪ ﮐﺸﺎورز زﻋﻔﺮان ﮐﺎر اﯾﺮاﻧﯽ ﻧﻤﯽ ﺷﻮد و تنها دﻻﻻن ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ از اﯾﻦ ﺑﺎزار ﻣﻨﺘﻔﻊ ﻣﯽ ﺷﻮند.

بیشتر بخوانید 

رﺋﯿﺲ ﺷﻮرای ﻣﻠﯽ زﻋﻔﺮان اداﻣﻪ داد: در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﮐﺎرت ﻫﺎی ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ اﺟﺎره‌ای ﻧﯿﺰ ﮐﻪ از ﻣﺸﮑﻼت اﺻﻠﯽ در ﺣﻮزه ﺻﺎدرات به ﺷﻤﺎر ﻣﯽ آﯾﺪ، ﺑﺎرﻫﺎ ﺗﺬﮐﺮ داده ﺷﺪه اﻣﺎ ﮔﺮوﻫﯽ اﯾﻦ ﺗﻼش ها ﺑﺮای ﻣﻬﺎر ﺳﻮداﮔﺮی در اﯾﻦ ﺑﺨﺶ را اﻧﺤﺼﺎرﮔﺮاﯾﯽ ﺟﻠﻮه می دﻫﻨﺪ؛ اﯾﻦ ﻫﻤﻪ در ﺣﺎﻟﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺪف ﻣﺎ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻓﺮآیند ﺻﺎدرات زﻋﻔﺮان، ﺳﺎزماندﻫﯽ، ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ و ﮐﻨﺘﺮل در اﯾﻦ ﺑﺨﺶ اﺳﺖ.

اﺣﺘﺸﺎم ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﺻﺎدرات را ﯾﮑﯽ از ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدات ﻣﻄﺮح ﺷﺪه ﺧﻮاﻧﺪ و ﺑﯿﺎن ﮐﺮد: ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪه زﻋﻔﺮان ﺑﺎﯾﺪ ﻋﻀﻮ اﺗﺤﺎدﯾﻪ ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪﮔﺎن زﻋﻔﺮان ﺑﺎﺷﺪ و از ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻗﻮاﻧﯿﻦ و اﺳﺘﺮاتژی ﻫﺎی ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﺗﺸﮑﻞ ﺧﻮد در ﺟﻬﺖ ﺑﺮﻧﺪﺳﺎزی، ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ﺧﺎم ﻓﺮوﺷﯽ، ﺟﺎیگاهﯾﺎﺑﯽ، ﮐﺴﺐ ارزش  اﻓﺰوده و اشتغال زاﯾﯽ ﭘﯿﺮوی ﮐﻨﺪ در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ صورت ﺻﺎدرﮐﻨﻨﺪه ﻣﺤﺴﻮب ﻧﻤﯽ ﺷﻮد.

او ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: ﺷﻮرای ﻣﻠﯽ زﻋﻔﺮان ﺑﻪ وﻇﯿﻔﻪ ﺧﻮد ﻋﻤﻞ و ﻃﺮﺣﯽ در جهت اﺟﺮاﯾﯽ ﺷﺪن ﺟﻬﺶ ﺗﻮﻟﯿﺪ و ﺻﺎدرات آﻣﺎده ﮐﺮد، ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﮔﺴﺘﺮش ﺳﻄﺢ زﯾﺮ ﮐﺸﺖ زﻋﻔﺮان، ﺑﺎید ﺑﺎزار آن را ﻧﯿﺰ ﺗﻮﺳﻌﻪ دﻫﯿﻢ اﻣﺎ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎی اﺟﺮایی دوﻟﺖ در جهت اﻫﺪاﻓﯽ ﮐﻪ ﺧﻮد ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﺮده، نیست.

رﺋﯿﺲ ﺷﻮرای ﻣﻠﯽ زﻋﻔﺮان ﺗﺎﮐﯿﺪ ﮐﺮد: ﺷﻮرای ﻣﻠﯽ زﻋﻔﺮان ﻓﻘﻂ می ﺗﻮاﻧﺪ ﻃﺮح رﯾﺰی و ﺑﺮﻧﺎمه رﯾﺰی داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ و اﺧﺘﯿﺎرات اﺟﺮاﯾﯽ ﻻزم را در اﯾﻦ راﺑﻄﻪ ﻧﺪارد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ در خصوص ﺻﺎدرات ﺷﻨﺎﺳﻨﺎمه دار، ﺑﺮﻧﺪ ﻣﻠﯽ زﻋﻔﺮان را ﺑﻪ ﺛﺒﺖ رﺳﺎﻧﺪه و ما ﻧﯿﺰ درﺗﻼﺷﯿﻢ ﺗﺎ آن را ﺑﻪ ﺛﺒﺖ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﻢ.

اﺣﺘﺸﺎم اﻇﻬﺎر ﮐﺮد: ﻣﺤﺼﻮﻻت دﯾﮕﺮی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﺴﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺮخ ارز دﭼﺎر ﻧﻮﺳﺎﻧﺎت ﻧﻤﯽ ﺷﻮﻧﺪ و اﯾﻦ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ اﻧﺴﺠﺎم و مدﯾﺮﯾﺖ ﯾﮑﭙﺎرﭼﻪ در آن ﺣﻮزه اﺳﺖ، اﻣﺮوز ﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﺣﻮزه ﺻﺎدرات زﻋﻔﺮان، اﺳﺘﺮاتژی ﻫﺎی ﺑﺎزار و ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ آن و سازﻣﺎﻧﯽ ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ اﺟﺮای ﺻﺤﯿﺢ اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎمه ریزی ﻫﺎ و اﻗﺪاﻣﺎت ﻧﯿﺎز دارﯾﻢ ﺗﺎ دﺳﺖ واﺳﻄﻪ ﻫﺎ و دﻻﻻن از اﯾﻦ ﺑﺎزار ﮐﻮﺗﺎه ﺷﺪه و ﭘﺘﺎﻧﺴﯿﻞ ﻫﺎی اﯾﻦ ﻣﺤﺼﻮل ﺑﺮای ﮐﺸﻮرﻣﺎن ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﺷﻮد.

اﻧﺘﻬﺎی ﭘﯿﺎم//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
اینهم از بی عرضگی برخی مدیران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
بیعرضگی مدیران کشاورزی در این چندسال