زنگنه گفت: افزایش قیمت مسکن و ودیعه رهن و اجاره به میزان ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد در خوزستان بدلیل نوسان نرخ ارز است.

قنبرعلی زنگنه رئیس اتحادیه املاک خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: قیمت مسکن و رهن و اجاره در استان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون، ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نیز شاهد افزایش ۷۰ درصدی قیمت‌ مسکن و رهن و اجاره بها هستیم افزود: افزایش نرخ ارز و نابسامانی در قیمت دلار، نبود برنامه ریزی دولت در زمینه گرانی و نداشتن نظارت بر بازار مسکن از عوامل تاثیرگذار بر این گرانی‌ها محسوب می‌شوند.

زنگنه به وضعیت مصالح ساختمانی در خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانند؛ آجر و سیمان، آهن و همچنین تجهیزات ساختمانی شامل؛ وسایل سرمایشی و گرمایشی و...، هزینه پروانه ساختمان و نقشه نیز بر قیمت مسکن در سطح استان نقش بسزایی داشته است.

باید بر قیمت مسکن نظارت شود

رئیس اتحادیه املاک خوزستان در خصوص راه‌های کنترل گرانی مسکن و اجاره بها تصریح کرد: دولت باید برنامه بلند مدت به منظور ساخت مسکن ارائه دهد و نظارت دقیق بر قیمت آن داشته باشد، همچنین یارانه‌ای برای ساخت ساختمان و تهیه مولفه‌های آن با حداقل بهره بانکی تخصیص داده شود و باز پرداخت آن با توجه به حقوق دریافتی هر شخص تنظیم گردد.

این مقام مسئول بیان داشت: برای کنترل و ثبات قیمت مسکن، دولت می‌تواند زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضیان واقعی و اقشار آسیب دیده قرار دهد و حق فروش را از آنان سلب نماید و در صورت اقدام به فروش، همه منافع آن به حساب خزانه دولت واریز شود تا با این روش بازار مسکن، به حالت عادی بازگردد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.