آیت الله فلاحتی، دیوان محاسبات را امین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: سازمان ها، نهاد‌ها و همه کسانی که اموال عمومی را به عهده دارند باید بدانند دیوان محاسبات مچ گیر نیست و کمک کننده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار مدیرکل و معاونان دیوان محاسبات استان با اشاره به سابقه خوب این نهاد در کشور اظهار کرد: دیوان محاسبات دارای شباهت‌هایی با سازمان‌های نظارت و بازرسی و اداره دارایی است.

او  دیوان محاسبات را محاسبه گر تمام سازمان‌ها و دستگاه در عرصه هزینه کرد عنوان کرد و افزود: نظارت موجب جلوگیری از آسیب‌های اقتصادی می‌شود.

امام جمعه رشت با تاکید به کارگیری مشاوران خبره در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، گفت: مشاور خوب انسان را به موفقیت می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در گیلانف دیوان محاسبات را امین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دانست و افزود یکی از آثار تخریبی و ریزش‌ها به دلیل کم کاری دستگاه‌های نظارتی است و اگر نظارت‌ها دقیق انجام می‌شد این قدر ویرانگری نداشتیم.

آیت الله فلاحتی، نظارت بر اجرای پروژه‌ها را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: اگر نظارت نباشد انسان دچار خطا می‌شود بنابراین مشاوران امین می‌توانند در ساماندهی پیمانکاران کمک کنند.

او  با تاکید بر تشکیل اتاق اندیشه ورز در دیوان محاسبات، افزود: داشتن طرح و برنامه در امر نظارت اثرگذار است.

 نماینده ولی فقیه در گیلان، وجود گروه حقوقی امین در دیوان محاسبات را مهم اعلام کرد و گفت: خودصیانتی از موضوع‌های مهم است، زیرا اگر خود را صیانت نکنیم ریزش‌ها ابتدا متوجه ما می‌شود و بعد به جامعه سرایت می‌کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه سازمان ها، نهاد‌ها و همه کسانی که اموال عمومی را به عهده دارند باید بدانند دیوان محاسبات مچ گیر نیست و کمک کننده است، تصریح کرد: سازمان‌های جامعه هدف دیوان محاسبات باید بدانند این نهاد کمک کننده آن‌ها در اجرای امور است با  اینکه نسبت به دستگاه‌ها باید دلسوزانه و طبق قانون عمل کنید.

رویکرد دیوان محاسبات پیشگیرانه و حذف تخلف در دستگاه‌ها است

محمدرضا کردلو  ، مدیرکل دیوان محاسبات گیلان نیز در دیدار ،  این نهاد را زیر نظر مجلس شورای اسلامی و بازوی اجرایی قوه مقننه اعلام کرد و گفت: دیوان محاسبات وظیفه نظارت بر امور مالی دستگاه‌ها را به عهده دارد.

او با اشاره به اینکه رویکرد دیوان محاسبات پیشگیرانه، آموزش، مقابله با فساد و حذف تخلف در دستگاه‌ها است، افزود: تاکنون دیوان محاسبات در مسیر خود عملکرد موفقی داشته و همچنان با رویکرد پیشگیرانه در خدمت دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان از حسابرسی ۱۴۰ دستگاه اجرایی گیلان خبر داد و افزود: تاکنون ۵۰۰ تایید اجرایی برای دستگاه‌ها صادر شده است.

محمدرضا کردلو  با بیان اینکه حدود ۱۰۰ گزارش از سوی این نهاد تهیه شده است،تصریح کرد: تهیه گزارش‌های ۴ ماهه و ۸ ماهه را در دستور کار داریم با اینکه تلاش می‌کنیم در کنار دستگاه‌های دیگر به عنوان بخشی از نظام اسلامی اثرگذار باشیم.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.