ستاری در آیین افتتاح چهار سوله کارگاهی در مجتمع تحقیقاتی نیمه صنعتی فشتام رشت گفت: ایجاد زیر ساخت‌ها برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اولویت دولت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  در سفر استانی یک روزه خود به گیلان در جمع خبرنگاران،  بر ضرورت بهره گیری از نیروی جوانان متخصص و خلاق تاکید کرد و گفت: ایجاد زیر ساخت‌ها برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان اولویت دولت است.

او در آیین افتتاح چهار سوله کارگاهی در مجتمع تحقیقاتی نیمه صنعتی فشتام رشت افزود:  استان گیلان از نظر نیروی انسانی و زیرساخت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کارآفرینی بسیار مستعد است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، با بیان اینکه جایگاه گیلان هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد، گفت: هم مردم گیلان و هم مسئولان دولتی با توجه به ظرفیت‌های موجود در این استان انتظارات بالاتری از گیلان دارند.

ستاری در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه پارسال شاهد اتفاقات و اقدامات خوبی در حوزه توسعه فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در استان گیلان بوده ایم، گفت: با توجه به این اقدامات افق خوبی برای آینده استان گیلان در حوزه فناوری پیش بینی می‌شود.

ضرورت جبران عقب ماندگی گیلان در حوزه زیرساخت‌های فناورانه

  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با بیان اینکه مهم‌ترین مؤلفه برای توسعه فناوری در استان وجود همدلی و خواستن مسئولان و مردم برای ایجاد زمینه مناسب فعالیت برای جوانان خلاق این استان است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حضور پررنگ شرکت‌های دانش بنیان مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه دولت است.

سورنا ستاری ، با اشاره به اینکه متأسفانه استان گیلان در حوزه زیرساخت در بخش فناوری عقب مانده بوده و در سال‌های اخیر بر روی آن سرمایه گذاری نشده است، افزود: باید با تلاش مضاعف تلاش شود تا کمبود‌ها و عقب ماندگی‌های گذشته در استان گیلان جبران شود.

او  با بیان اینکه گیلان با توجه به نزدیکی به پایتخت برخلاف سایر استان‌ها که توسعه زیادی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و فناوری داشته اند، متأسفانه در حوزه زیرساخت‌ها شاهد سرمایه گذاری مناسب نبوده است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک با همکاری مسئولان استانی و ملی زمینه سرمایه گذاری در حوزه زیرساختی و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در استان را فراهم کنیم.

بازدید از شرکت دانش بنیان قوای محرکه فرزانگان، بازدید از محصولات و دستاورد‌های فناورانه دانشگاه آزاد رشت، دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه استان، بازدید از محل احداث کارخانه نوآوری گیلان، بازدید از پرنده دوزیست، حضور در آیین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان و نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی رییس جمهوری به گیلان است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.