میرحسینی گفت: یکی از مزایای نسل چهارم گردشگری صرفه‌جویی در وقت، هزینه و ارائه موثرتر و بهینه اطلاعات به گردشگران است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با شیوع جهانی ویروس کرونا سبک و شیوه جدیدی در سفر و گردشگری به وجود آمده است.

او  گفت: سفر‌های هوشمند با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده و جلوگیری از ابتلا به این بیماری در نگاه گردشگران شکل تازه‌ای از سفر را شکل داده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: گردشگری هوشمند در واقع حلقه اتصال سفر با تکنولوژی است که توانسته رفاه و امنیت بیشتری را برای مسافران فراهم آورد.

او  ادامه داد: مقاصد گردشگری برای موفقیت در رقابت‌های پیش رو در دوران جدید به طور فزاینده‌ای بدنبال ایجاد بستر‌های هوشمند هستند تا بتوانند تجربه منحصربه فردتر و حس آرامش بیشتری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهند.

میرحسینی بیان کرد: در واقع گردشگری هوشمند موجب می‌شود یک مقصد نسبت به سایر مقاصد مشتری مدارتر عمل کرده و با تحریک تقاضای سفر و ایجاد انگیزه، آرامش خاطر بیشتری برای شکل گیری سفر‌های نو ایجاد کند.

او  گفت: گردشگری هوشمند به عنوان نسل چهارم گردشگری می‌تواند اطلاعات دقیق و مورد نیاز را برای انتخاب مقاصد امن در اختیار گردشگران قرار داده و سایر شاخه‌های گردشگری را نیز برای تجربه گردشگران بالفعل کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: این نوع گردشگری باعث ایجاد اطمینان خاطر به دلیل ارائه اطلاعات دقیق از مبدا تا مقصد می‌شود و استفاده از تکنولوژی موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها اطلاعات را با سرعت بالایی منتقل و گردشگران می‌توانند به آسانی به آخرین وضعیت مسیر و مقاصد گردشگری از نظر امکانات زیربنایی، روبنایی و بهداشتی دسترسی پیدا کنند.

او اظهارداشت: برنده رقابت در نسل چهارم گردشگری مقاصدی هستند که خدمات با کیفیت‌تر را در سایه اطلاع رسانی و بهره‌گیری از هوش مصنوعی و اپلیکیشن‌ها و سایت‌های هوشمند ارائه کنند.

میرحسینی ادامه داد: سرمایه گذاری و توسعه برنامه‌های هوشمند و توجه بیشتر به زیرساخت‌های موردنیاز این نوع گردشگری به منظور افزایش حضور گردشگران ورودی و اعتماد سازی، اولویت سرمایه گذاری و حرکت در ربع قرن ابتدای قرن ۱۵ هجری شمسی در ایران خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: از مزایای دیگر گردشگری هوشمند این است که زمانی‌که گردشگران از یک جاذبه دیدن می‌کنند در مورد آن جاذبه مطلب می‌نویسند و نهایتا در مورد رستوران‌ها یا هتل‌ها در تریپ ادوایز نظرات خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و باعث معرفی و تصویر سازی درست و اطمینان بخشی به سایر مسافران و تحریک تقاضای سفر می‌شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: روشن است که سفر‌ها از حالت سنتی خود عبور کرده و دوران مدرن گردشگری با ابزار‌های متنوع و در دسترس از جمله تلفن‌های همراه بسیار هوشمندتر از قبل به عنوان یک نیاز دنبال می‌شود.

او افزود: این نوع از گردشگری با توجه به شرایط حاکم بر جهان در حال پیشرفت و توسعه بوده بگونه‌ای که در سطح خرد و کلان تاثیر فراوانی را ایجاد خواهد کرد و کسب و کار‌هایی در آغاز قرن جدید شمسی می‌توانند در میدان رقابت باقی بمانند که انعطاف بیشتری در افکار برای تطبیق با شرایط جدید ایجاد کنند.

میرحسینی ادامه داد: قطعا سرمایه گذاری و اقدامات بیشتری برای توسعه شاخص‌های موردنیاز گردشگری هوشمند که منجر به سفر‌های هوشمند خواهد شد در شهر‌ها و روستا‌ها باید صورت پذیرد.

او بیان کرد: افزایش پهنای باند اینترنت بین الملل و توسعه شبکه ملی اطلاعات، ارتباط مالی و بانکی بین‌المللی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارز دیجیتال از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز برای رونق فضای کسب و کار در این شیوه از گردشگری است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: گردشگری یک صنعت تقاضا محور بر پایه اطلاعات مفید از مقاصد است و فناوری اطلاعات به عنوان محرک اصلی در صنعت گردشگری می‌تواند با هوشمند سازی عناصر توسعه دهنده این صنعت با بهره‌گیری از ماشین‌ها، گوشی‌ها، تلویزیون‌ها، شهرها، روستا‌ها و هتل‌های هوشمند و نهایتا شکل‌گیری گردشگری هوشمند دنیا را با تجربه‌ای تازه از سفر مواجه کند.

او  ادامه داد: گردشگری هوشمند فقط یک مرحله گذر نیست، بلکه امید بخش و آینده ساز برای بازسازی مجدد صنعت گردشگری خواهد بود بنابراین با سرمایه گذاری مناسب و آموزش می‌توانیم شرایط را با هدف بهره‌گیری از این ظرفیت و طراحی بسته‌های جدید سفر‌های هوشمند برای جذب بیشتر گردشگر مهیا کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.