بازی فوتبال منچسترسیتی - لیورپول / قهرمان وارد می‌شود

هفته سی و دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امشب با دیدار تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول پیگیری می‌شود.

بازی فوتبال منچسترسیتی - لیورپول / قهرمان وارد می شودبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  هفته سی و دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امشب با برگزاری ۲ دیدار دیگر پیگیری خواهد شد که در مهمترین مسابقه، از ساعت ۲۳:۴۵ منچسترسیتی، تیم دوم جدول رده بندی در ورزشگاه " اتحاد" میزبان لیورپول صدرنشین خواهد بود.

با توجه به قهرمانی زودهنگام لیورپول در مسابقات این فصل رقابت‌های لیگ جزیره، نتیجه این دیدار تغییری در جایگاه این تیم در جدول رده بندی ایجاد نخواهد کرد. با این وجود "یورگن کلوپ" سرمربی آلمانی سرخپوشان عنوان کرده است برای برد به منچستر می‌رود.

از سوی دیگر با توجه به شکست ۲ تیم لسترسیتی و چلسی (تیم‌های سوم و چهارم جدول) در دیدار‌های شب گذشته، خیال شاگردان "پپ گواردیولا" بابت کسب عنوان نایب قهرمانی و حضور در رقابت‌های فصل بعد لیگ قهرمانان اروپا تقریبا آسوده است.

بنابراین دیدار تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول بیشتر حیثیتی است. ۲ تیم در شرایطی رو در روی هم قرار می‌گیرند که آبی پوشان شهر منچستر با ۶۴ امتیاز از ۳۱ بازی در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار دارند و لیورپول از همین تعداد بازی، ۸۶ امتیاز اندوخته و در صدر جدول جای گرفته و در فاصله ۷ هفته به پایان فصل به عنوان قهرمانی دست یافته است.

برای منچسترسیتی که روز ۱۸ جولای (۲۸ تیر) در نیمه نهایی جام حذفی باید به مصاف آرسنال برود و علاوه بر آن، مسابقات لیگ قهرمانان را نیز در پیش دارد، این مسابقه می‌تواند محک بسیار خوبی باشد.

ضمن آن که آبی پوشان شهر منچستر گرچه با نزدیکترین تعقیب کننده خود ۸ امتیاز اختلاف ایجاد کرده، ولی "گواردیولا" خوب می‌داند که ۷ مسابقه‌ی باقی مانده فرصت کمی نیست و در صورت لغزش، جایگاه دوم تیمش از سوی دیگر رقبا تهدید خواهد شد، بنابراین انگیزه‌های گواردیولا و تیمش برای این بازی کم نیست.

منچسترسیتی با ۷۷ گل زده بهترین خط حمله این فصل را در اختیار دارد و لیورپول هم با ۷۰ گل زده  از این حیث در جایگاه دوم است، بنابراین انتظار می‌رود در این بازی هم شاهد گلزنی‌های ۲ تیم باشیم.

آمار‌  

منچسترسیتی در ۵ دیدار گذشته خود صاحب ۳ پیروزی و ۲ شکست شده است. در حالی که لیورپول از ۵ دیدار اخیر خود ۲ پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست داشته است.

در ۵ دیدار آخر که این ۲ تیم رو در روی هم قرار گرفته اند، هر یک از تیم‌ها صاحب ۲ پیروزی و ۲ شکست شده اند و یک بازی هم به تساوی کشیده شده است.

منچسترسیتی در ۲ بازی اخیر خانگی خود برابر لیورپول در برتر لیگ برتر پیروز شده است. اما آن‌ها از مارس ۱۹۳۷ هرگز سه بار متوالی مقابل سرخ‌ها پیروز نشده اند.

لیورپول که در فصل‌های ۲۰۰۵/۲۰۰۶ و ۲۰۱۵/۲۰۱۶ در ۲ بازی رفت و برگشت "من سیتی" را در لیگ برتر شکست داده، به دنبال سومین "دبل" است.

لیورپول تنها یکی از ۱۰ بازی اخیر خارج از خانه خود مقابل سیتی را در لیگ برتر برده است که آن هم به نوامبر ۲۰۱۵ در اولین مسابقه تحت مربیگری یورگن کلوپ برمی گردد که سرخپوشان  ۴-۱ پیروز شدند. در ۹ دیدار دیگر، این تیم ۳ تساوی و ۶ شکست داشته است.

این چهارصدمین مسابقه پپ گواردیولا در لیگ برتر انگلیس خواهد بود، حاصل این مسابقات  ۳۰۵ پیروزی، ۵۴ مساوی و ۵۰ شکست بوده است. او با ۸ شکست، بیشترین شکست را برابر یورگن کلوپ داشته است.

بازی فوتبال منچسترسیتی - لیورپول / قهرمان وارد می شود

بازیکنان محروم و مصدوم

منچسترسیتی در این بازی هم بدون "فرناندینیو" خواهد بود، او بخاطر دریافت کارت قرمز در دیدار برابر چلسی دومین جلسه‌ محرومیت خود را سپری می‌کند و احتمالاً "جان استونز" یا "نیکولاس اوتامندی" در کنار "ایمر لاپورت" بازی خواهند کرد.

علاوه بر این، سیتی در دیدار با قهرمان جدید لیگ برتر، "لروی سانه" را نیز در اختیار نخواهد داشت، زیرا زمان انتقال او به بایرن مونیخ نزدیک است.

سرخیو آگوئرو که پای خود را به تیغ جراحان سپرده، تا پایان فصل غایب بزرگ سیتیزن‌ها خواهد بود. در حالی که به نظر می‌رسد" اریک گارسیا" هم به دلیل مصدومیت از ناحیه سر مقابل آرسنال برابر لیورپول غایب باشد.

یورگن کلوپ پیش از این  مسابقه هیچگونه نگرانی در مورد مصدومیت بازیکنانش ندارد، در حالی که "جوئل ماتیپ " تنها بازیکن حاشیه نشین او است. این بازیکن در دیدار برابر اورتون از ناحیه انگشت پا دچار مصومیت شد.

محمد صلاح و اندی رابرتسون که ۲ بازیکن مصدوم لیورپول بودند، در بازی چهارشنبه گذشته در پیروزی ۴-۰ برابر کریستال پالاس در ترکیب اصلی بازی کردند و حتی صلاح موفق به گلزنی شد.

"ژردان شقیری" ستاره سوئدی لیورپول هم پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت به تمرینات این تیم برگشته، اما مشخص نیست که آیا کلوپ در این دیدار از او بهره ببرد یا خیر.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار