به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، حمید رضائیان، مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران میگوید: در این مجتمع علاوه بر ساخت کشتی، تعمیر انواع نفتکشهای غول پیکر نیز انجام میشود و تعمیر ۱۳ نفتکش هم در برنامههای امسال این شرکت هدف گذاری شده است.
به گفته رضائیان، تعمیر هر نفتکش غول پیکر برای حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال میکند و با تعمیر هر نفتکش از خروج یک میلیون دلار ارز از کشور نیز جلوگیری میشود.
مدیر گروه طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای بزرگ مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران هم به خبرنگار ما گفت: اکنون کار تعمیر دو نفتکش غول پیکر ۱۵۰ هزار تنی در حال انجام است.
یوسف جاهد افزود: تعمیرات اساسی نفتکشها از جمله تعمیر موتور اصلی، ژنراتورها، پمپ ها، سازه، بدنه، زیرآبی و تعمیرات مرتبط با رنگ و سندبلاست بدنه به دست متخصصان داخلی انجام میشود.
بیشتر بخوانید
کارگران مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس در گرمای بالای ۵۰ درجه سانتی گراد تمام تلاش خود را میکنند تا کار تعمیر نفتکشها هر چه زودتر به پایان برسد.
آقای غواصی بازرس رده بندی شناورها با بیان اینکه تعمیر نفتکش کار بسیار پیچیدهای است، گفت: تیمهای مختلفی از مونتاژ کارها، بازرسان و جوشکارها با رعایت استانداردهای جهانی و ایمنی کار تعمیر نفتکشها را بر عهده دارند.
حسین دمیلوئی نژاد مسئول گروه سازه هم گفت: به دلیل اینکه تمامی مخازن از نفت پر میشود، باید با ایمنی خاصی کار تعمیر نفتکش انجام شود.
سینا قاسمی، پیمانکار طرح تعمیر نفتکشها هم میگوید که به دلیل حجم و ابعاد بزرگی که بدنه این نفتکشها دارند، عملیات فرم دهی و جوشکاری سخت و دشوار است.
بیشتر بخوانید
حمید رضائیان، مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در پایان بر این نکته تاکید میکند که با بومی سازی ساخت کشتی و انجام تعمیرات به دست متخصصان توانمند داخلی در منطقه کاملا بی رقیب هستیم.
او میگوید:کشورهایی نظیر عمان، قطر و امارات زیرساختهایی در زمینه تعمیر شناورها دارند، اما افرادی که برای آنها کار میکنند بیشتر خارجی هستند.
انتهای پیام/ب