دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر کرمانشاه از ساخت شهرک مخصوص نگهداری از معتادان متجاهر بهبودیافته خبر داد و گفت: برای آن‌ها علاوه بر سرپناه، امکان اشتغال و بیمه بازنشستگی نیز فراهم می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  علی شمشیری دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه بابیان اینکه معتادان متجاهر به افرادی گفته می‌شود که علاوه بر اعتیاد، خانواده و سرپناهی ندارند و کارتون خواب کوچه و خیابان‌ها هستند گفت:تعداد این افراد در کرمانشاه حدود ۸۰۰ نفر است.

هرچند به گفته او، بین معتادان متجاهر و کسانی که ضایعات جمع آوری می‌کنند در موضوع داشتن یا نداشتن خانواده و سرپناه تفاوت وجود دارد  بسیاری از ضایعاتی‌ها نیز ممکن است معتاد باشند، اما آماری از این افراد در شهر کرمانشاه نداشت جمع آوری این آمار شاید مرتبط با نهاد‌های حمایتی مانند بهزیستی باشد.

شمشیری در ادامه از ساخت مجتمع توانمندسازی و صیانت از معتادان متجاهر برای اولین بار در ایران خبر داد و افزود: محل این مجتمع در اطراف شهر کنگاور قرار دارد.

دبیرستاد مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه در خصوص ویژگی‌های این طرح گفت: قرار است برای ۴۰۰ نفر با همکاری بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی اشتغال ایجاد شود اولویت اول اشتغال معتادان متجاهر بهبود یافته هستند هرچند در مجموعه اعضای خانواده‌های متاثر از جریان اعتیاد نیز می‌توانند پذیرش شوند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.