استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عشایر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی در افزایش تولیدات مورد نیاز کشور از جمله گوشت، لبنیات و صنایع‌دستی داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به نقش عشایر در جهش تولید و تحقق شعار سال اظهار داشت: عشایر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی در افزایش تولیدات موردنیاز کشور از جمله گوشت، لبنیات و صنایع‌دستی داشتند و قطعا در صورت حمایت از این قشر می‌توان در راستای تحقق شعار سال که همان افزایش تولید است گام برداشت.

او افزود: در چند سال اخیر خشکسالی‌های پی در پی موجب به وجود آمدن مشکلاتی برای تأمین آب و علوفه در عشایر شد، بنابراین نیاز است با انجام اقداماتی از جمله اجرای پروژه‌های آبرسانی به مناطق عشایرنشین و تهیه خوراک دام مقداری این مشکلات را مرتفع کرد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: توسعه کارخانه خوراک دام چهارمحال و بختیاری می‌تواند در راستای افزایش تولید محصولات دامی و لبنی توسط عشایر مؤثر باشد، حمایت‌های لازم برای حل مشکلات این واحد تولیدی در صورت نیاز انجام می‌گیرد.

او در خصوص بازسازی و احداث ایلراه‌های عشایری در استان یادآور شد: احداث ایلراه‌های عشایری می‌توانند فرآیند کوچ عشایر را تسهیل و تلفات کوچ را کاهش دهد، چند پروژه احداث ایلراه عشایری در این استان در دست احداث است.

عباسی در پایان گفت: دولت تسهیلات خوبی برای اشتغال عشایر در نظر گرفته است و به نظر می‌رسد باید دغدغه عشایر برای فروش محصولات تولیدی از طریق بنگاه‌های بازاریابی حل شود تا بتوانند از این طریق به یک درآمد پایدار دست پیدا کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار