خطر ورشکستگی در کمین صنعت مرغداری/ قیمت مصوب مرغ غیرواقعی است

مسئولان تشکل‌های مرغداری معتقدند با توجه به اعلام قیمت غیرمنطقی مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار، صنعت مرغداری در آینده‌ای نه چندان دور ورشکست خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع بیماری کرونا و گسترش آن در سراسر دنیا، فعالیت بسیاری از صنوف متوقف شد که همین امر بازار اقلام اساسی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

طی ماه های اخیر صنعت مرغداری تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، زیان قابل توجهی را از حیث افت چشمگیر قیمت و عدم تناسب نرخ تمام شده با هزینه های تولید متحمل شد و کار را به جایی رساند که برخی تولیدکنندگان به سبب کمبود نقدینگی‌ از چرخه تولید خارج شدند. بسیاری از تولیدکنندگان با نامه نگاری های متعدد به ستاد تنظیم بازار امید به بهبود قیمت مرغ در بازار داشتند که طی روزهای اخیر با اعلام‌ قیمت مصوب، امید مرغداران ناامید شد چرا که آنها انتظار داشتند با وجود زیان هنگفت در ماه های اخیر، مسئولان دولتی با اعلام قیمت منطقی از آنها حمایت می کردند.

ناگفته نماند که قدرت اقتصادی خانوار بویژه دهک های آسیب پذیر در ماه های اخیر بیش از پیش کاهش یافته است، اما تشکل های مرغداران انتظار دارند که دولت راهکاری دیگری برای افزایش قدرت خرید خانوار بکار گیرد چرا که بی توجهی به اصلاح قیمت مصوب، خطر ورشکستگی مرغداران را در آینده ای نه چندان دور به دنبال دارد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا درباره تاثیر اعلام قیمت غیر واقعی مرغ بر صنعت مرغداری با خبر شویم:

 اعتراض شدید تشکل های مرغداری به قیمت غیرکارشناسی تنظیم بازار

برومند چهارآیین کارشناس صنعت طیور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اعتراض شدید تشکل های مرغداران به قیمت غیرکارشناسی تنظیم بازار اظهار کرد: قیمت مصوب اعلام شده از سوی کارگروه تنظیم بازار بر خلاف نظر تخصصی وزارت جهاد کشاورزی یک تصمیم غیرکارشناسی و غیرمدبرانه است.

وی از افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی هزینه خدمات خبر داد و گفت: به عنوان مثال در سال گذشته قیمت بنزین به یکباره ۳۰۰ درصد رشد داشت.

به گفته وی، با استمرار قیمت غیرکارشناسی برای مرغ، تولید کاهش خواهد یافت که نتیجه این امر منجر به افزایش یکباره قیمت در ۴۵ روز بعد خواهد شد.

این کارشناس صنعت طیور با اشاره به اینکه قیمت نهاده های دامی و هزینه های تولید تناسبی با نرخ مصوب ندارد، بیان کرد: علی رغم افزایش چشمگیر قیمت نهاده ها، اما نرخ مصوب مرغ از تیرماه سال گذشته تاکنون تغییری نداشته است و بعد از گذشت یک سال، مسئولان‌ ستاد تنظیم بازار تنها ۱۵ درصد قیمت مرغ را افزایش دادند، در حالیکه در همان روز قیمت شیر را ۲۸ درصد گران کردند.

چهارآیین ادامه داد: اعلام قیمت های غیرکارشناسی تبعاتی همچون کاهش تولید اجباری و افزایش وحشتناک قیمت را به دنبال خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


قیمت مصوب مرغ سنخیتی با هزینه های تولید ندارد


حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان با انتقاد از قیمت مصوب مرغ اظهار کرد: اگر تمامی نهاده های مورد نیاز مرغداران با نرخ مصوب تامین نشود، نرخ منطقی از قیمت مصوب فعلی بالاتر خواهد بود‌.

وی افزود: طی ماه های اخیر با جهش چشمگیر قیمت نهاده های دامی، نرخ هر کیلو ذرت در بازار سیاه به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان، کنجاله سویا ۷ هزار تومان و دان آماده مصرف ۵ هزار تومان رسیده است که با این وجود قیمت مصوب مرغ به هیچ عنوان مورد تایید مرغداران نیست.

اسداله نژاد قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را با تامین نهاده، ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: اگرچه تولیدکنندگان کاهش قدرت خرید خانوار و نبود توان اقشار ضعیف برای خرید مرغ با نرخ بالا را درک ‌می کنند، اما انتظار‌ما از مسئولان دولتی آن است که به سبب زیان چند ماه اخیر تصمیماتی را اتخاذ کنند چرا که بسیاری از مرغداران در آستانه ورشکستگی هستند و این موضوع برای تولید داخل چالش برانگیز و بحران ساز است.

وی با اشاره به اینکه مرغداران طی ماه های اخیر با بحران کمبود نهاده و کاهش قیمت مرغ در بازار مواجه بودند، بیان کرد: با توجه به اعلام قیمت غیرمنطقی مرغ، از این به بعد تولیدکنندگان با لبه تیغ تیز تعزیرات به واسطه تصمیم و مصوبه غیرکارشناسی مواجه هستند که زیبنده تولید نیست، به همین خاطر تقاضای تجدید نظر در این نرخ را داریم.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم را مثبت و منفی ۱۵ هزار تومان اعلام‌کرد و گفت: قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم از ۱۴ هزار و ۲۵۰ تا ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان است که این قیمت ها به هیچ عنوان کارشناسی نیست، به همین خاطر از دولت تقاضا داریم که قیمت منطقی را مطابق با هزینه های تولید اعلام کند و در مقابل بازار مصرف را حمایت کند به طوریکه با شناسایی دهک های ضعیف جامعه، یارانه پرداخت شود.

اسداله نژاد با بیان اینکه قیمت غیر منطقی ستاد تنظیم بازار برازنده تولید نیست، تصریح کرد: علی رغم آنکه قیمت مرغ ۴ تا ۵ برابر لبنیات دستخوش نرخ نهاده های دامی است، اما ستاد تنظیم بازار قیمت لبنیات را ۲۷ درصد و مرغ را ۲۵ درصد افزایش داده که این ظلم در حق مرغداران است.

تامین ۵۰ درصد ذرت و کنجاله از بازار سیاه


غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار زیان صنعت طیور خبر داد و گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یکروزه ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است، در حالیکه طی هفته های اخیر قیمت هر قطعه جوجه از یک هزار و ۴۰۰ تومان به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته که با این وجود مرغداران با نرخ تمام شده تولید ۲۵ تا ۳۰ درصد همچنان فاصله دارند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد ذرت و کنجاله از بازار آزاد تامین می شود، افزود: اختلاف چشمگیر قیمت مصوب با بازار سیاه منجر به افزایش قیمت تمام شده گوشت مرغ می شود.

فارغی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه جوجه یکروزه نداریم، بیان کرد: بنابر آمار متوسط تولید جوجه در خرداد بالای ۱۱۰ میلیون قطعه و اردیبهشت ۱۱۷ تا ۱۱۸ میلیون قطعه بود و پیش بینی می شود که در تیر تولید جوجه به بالای ۱۲۰ میلیون قطعه برسد که با این وجود کسری در عرضه جوجه یکروزه نداریم که بخواهد بر افزایش قیمت گوشت مرغ دامن بزند.

رئیس انجمن‌ تولیدکنندگان جوجه یکروزه درباره آخرین وضعیت صادرات جوجه یکروزه تصریح کرد: در حال حاضر صادرات جوجه یکروزه در حال انجام است، اما به سبب ضعف در دیپلماسی اقتصادی با قیمت بازار داخل صادر می شود.

 

قیمت های دستوری مرغ جوابگوی هزینه های تولید نیست

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، از نوسان قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۷ تا ۱۸ هزار  تومان است.

وی درباره آینده بازار مرغ افزود: با توجه به نوسان قیمت نهاده های دامی و افزایش هزینه های تولید، انتظار می رود که قیمت مرغ زنده در دامنه ۱۱ هزار تومان و مرغ گرم ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان باقی بماند و عرضه با نرخ های پایین تر، مرغداران را در امر جوجه ریزی دچار مشکل می کند چرا که تولیدکنندگان دیگر توان زیان را ندارند.

حجت درباره اینکه اظهاراتی مبنی بر ممنوعیت فروش و برخورد با متخلفان فروش با نرخ های بالاتر از قیمت مصوب وجود دارد، بیان کرد: اگرچه برخورد های امنیتی با تولید در کوتاه مدت موجب شده قیمت های فروش کنترل شود، اما در میان مدت و بلندمدت، قیمت های دستوری نمی تواند استمرار یابد و در کوتاه مدت به دلیل فساد پذیری کالا به سبب ضرر و زیان مرغداران در فروش و کمبود نقدینگی فشار بر مرغداران وارد می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود تامین بخشی از نهاده ها با نرخ آزاد و بخشی با نرخ مصوب، قیمت منطقی مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان است، درحالیکه قیمت مصوب مرغ برمبنای نهاده با نرخ مصوب تعیین شده است.

وی با انتقاد از این‌مسئله که قیمت مصوب مرغ ستاد تنظیم بازار با هزینه های واقعی تولید فاصله دارد، گفت: با استمرار روند زیان مرغداران کار به جایی می رسد که مرغداران به سبب کمبود نقدینگی از چرخه تولید خارج می شوند.

به گفته وی، با توجه به افزایش بیش از ۲.۵ برابری قیمت کنجاله سویا و اختلاف یک هزار تومانی ذرت نسبت به نرخ مصوب، قیمت مصوب مرغ جوابگوی هزینه های تولید نیست چرا که امکان تامین صددرصد نهاده با نرخ مصوب وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه قیمت مصوب مرغ غیر قابل اجراست، بیان کرد: اگر مسئولان به دنبال کاهش قیمت مرغ هستند، باید با فروشندگان نهاده برخورد کنند که اقدام به فروش ذرت و کنجاله سویا بالاتر از نرخ مصوب می کنند.

حجت ادامه داد: با نظارت مسئولان ستاد تنظیم بازار بر عملکرد واردکنندگان نهاده های دامی این امکان وجود دارد که ۱۰۰ درصد نهاده با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع شود، در غیراین صورت به سبب ۲ نرخی بودن قیمت ذرت و کنجاله سویا، تعدادی از مرغداران از گردونه تولید خارج خواهند شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه مرغداران به دنبال افزایش قیمت نیستند، بیان کرد: اگر قیمت مصوب بر مبنای کارشناسی اعلام شود، تولیدکنندگان با افتخار می پذیرند و انتظار دارند که ستاد تنظیم بازار بر قیمت نهاده ها مدیریت داشته باشد تا ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب به دست مرغداران برسد.

حجت در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در جوجه ریزی نداریم، تصریح کرد: بنابر آمار میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی ندارد که بخواهد بر گرانی مرغ در بازار دامن بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۹
وقتی مردم نداشته باشن بخرن شما بکن کیلویی 1 میلیون نداریم بخریم میفهمین؟ مردم پول نداشته باشن بخرن میمونه رو دستتون باد میکنه.کاش انقدر گرونی بشه هیچکس توان خریدن هیچی نداشته باش وضع از این بدتر بشه ببینم تدبیر بعدیتون چیه؟ چرا اینجوری میگی در صورتیکه چشمتونو باز کنید متوجه میشید همین الانم همینه همه فقیر شدیم همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ تير ۱۳۹۹
تولید کار هر کسی با هر سطح هوشی و مغریی نیست
و به علت رعایت نشدن حداقلها توانها هوشی و ادارکی در امر تولید اکثر تولید کنندگان ورشکست می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
تا‌ موقعی‌ که نهاد‌های دامی دست یه عده باشه اوضاع همینه ذرت سویا‌ خیلی گرون شده گیر‌ نمیاد فقط از طریق بازار سیاه ذرت کیلو دو هزار پونصد میفرشون‌ هفت هزار‌ واکسن و ...‌ هم‌ هست مرغداری که توی یک دوره ششصد‌ میلیون ضرر‌ کرده به نظرتون‌ آیا دیگه جوجه میرزه‌ خب‌ مشخصه وقتی کسی‌ جوجه‌ نریزه‌ قیمت مرغ خود با خود میره بالا که متاسفانه با سیاست های غلط دولت همینجوری‌ شده‌
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۴:۵۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
آیا واقعا مرغداران مقصرند؟
دولت بی تقصیر است؟
ایا اصلا مرغدار جوجه یه روزه میکشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
مرغدار
۰۹:۳۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
من مرغدارم و تو این همه سال هیچوقت نبوده که سالن هام خالی باشه
اما به لطف دولت تدبیر و امید دو سه ماهه بعد از ضرر بزرگی که دادم مرغداریم خالیه و توان جوجه ریزی ندارم
مردم عزیز باور بفرمایید ما مرغدارا خیلی هم دوست داریم مرغ ارزون باشه که شما راضی باشید و ما هم سرمایه درگردشمون کمتر باشه
اما متاسفانه تمامی اقلام اولیه مصرفی ما بلا استثنا بین 3 تا 4 برابر و بعضا بیش از 4 برابر شده و حتی گیر هم نمیاد...
Iran (Islamic Republic of)
روژین غلامی
۰۸:۵۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام ،به نظر من تنها راهش اینه که ذرت و سویا مثل قبل بشه از بازارگاه در بیاد وگرنه هیچی درست نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۱۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
هه هرکی بفکر جیب خودشه از دلال گرفته تا بالایی ماهم اگه اعتراض کنیم میگن شورش موندم چطور دردمون رو بگیم فقط خدا عاقبتمون بخیر کنه تا ۱۴۰۰با روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۳ تير ۱۳۹۹
برا گرون کردن مرغ دارن سیاست بخرج میدن اول میکنن ۲۰تومن بعد میگن مرغ قیمتش ۱۵بیشتر ب مردم نفروشید واقعا مردم رو چی فرض کردید خودتونید همش میگید تحریم اخه قیمت دلار چ ربطی ب تولید داخلی داره وقتی کشورمون خود کفاست کشور ایران سومین کشور ثروتمنده چرا ماباید اینهمه زجر بکشیم دیگه خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
آی علمای اسلام ، به فریاد اسلام برسید
چرا صدای هیچکس در نمی آید
ظلم و فساد در این جامعه مسلمان بیداد می کند
حالا شما مرغ رو بکنید کیلویی ۵۰.۰۰۰ نه بکنید ۱۰۰.۰۰۰
خداوکیلی با این وضع بیکاری و این افزایش حقوق تامین اجتماعی دیگه مرغ هم پرید و جزء غذا های لاکچری شد
دیگه دوران آخر الزمانه ، خداوندا خودت میبینی که ظلم و فساد در خشکی و دریا ظاهر شده ، به عزت و جلالت قسم و به حق امام زمان در فرجش تعجیل بفرما
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۳:۱۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۳ تير ۱۳۹۹
قناعت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
چرا مرغدار پس چرا دام. دار یا گاوردار بدبخت ن تا یک اتفاقی میفته مرغدار برین دام دار و گاو دار به چه بدبختی این گاو گوسفند بزرگ کن اخرش مفت بره به این رسیدگی کنین ابنجور. پیش بره قحطی میادمثل من دیگه گاو داری دام داری دارم. تعطیل اش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل شکوهی
۱۹:۰۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام.من مرغدارم.برای تولید 75 تن گوشت ، حداقل باید 33000 جوجه خرید. تلفات نرمال دوره حدود 3000است. جوجه یک روزه هرقطعه حداقل 3500 تومان.ذرت 120 تن سابق 1500تومان هرکیلو ولی حالاهرکیلو 2430 ، سویا45تن سابق هرکیلوتقریبا 2500 ولی حالا هرکیلو7500 تومان، ریزمغذی ها تقریبا 200میلیون، سابق 60 میلیون. واکسن، ضد عفونی ودارو200 میلیون تومان ،سابقتقریبا 80 میلیون.سوخت متوسط تابستان 8 میلیون وزمستان 24میلیون. کارگر35میلیون دوره سه ماهه. کرایه ها40 میلیون .گوشت تولیدی 75تن. هزینه آب وبرق وبارگیری ومتفرقه 20میلیون
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۹:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
توروخداکمی مردم رودرنظربگیرین نمیدونیم باکدوم گرانی خوراک پوشاک مسکن دسته پنجه کنیم ازیک طرف کرونامردم نمیتونن یک بسته مولتی ویتامین یاکلسیم بخرن توروخداحداقل مولتی ویتامین یاکلسیم به مردم ارائه کنین میریم آزمایش کرونابدیم باید۳۰۰تومن خرج کنیم مردم چه گناهی دارن این هم وضع تخم مرغ ماهی گوشت برنج میوه چکارکنیم چی بخوریم مابایدبه خاطرکروناهمه خوراک گوشت میوه ارزان میشدمردم زیادبخورن بلکه دربرابرکرونامقاوم باشن نه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
جمعیت بشه چهل میلیون همه مشکلات حل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
یعنی چهل تاش اضافیه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
شما راست می گویید باید شانه سی عددی تخم مرغ ۱۵۰۰۰ تومانی را یکباره ۵۰۰۰۰۰ می کردند تا ورشکست نکنید عیب نداره هم که خون یه مشت بدبخت تخم مرغ شیمیایی خور تو شیشه میره وگرنه ما که توانش داریم تخم مرغ نمی خوریم و اگر هم کیفمان گرفت محلیش تهیه می کنیم کار قیمتش هم نداریم چون قوت همیشگیمان نیست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۴۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اخه مردم چه گناهی کردن که با این گرانیها باید دست و پنجه نرم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
خدا را شکر دولتمردان ما نرخ تورم را با توجه به در نظر گرفتن نرخ اختلاس ها بالا می برند نه بر اساس در آمد مردم
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۴۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
صنعت مرغداری گرفتار جنایتی شدن که روی جوجه های زبون بسته مرتکب شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
وقتی تلویزیون ایران رو می بینم قوه قضائیه اختلاسها رو با پرونده ها رو بررسی می کنه ومبالغ هنگفت ودور از عقل رو مطرح می کنن می گم خدایا چقدر کشور ما پول وسرمایه هست واقعا کشور ثروتمندی هستیم اما اما اما دزدامون خیلی خیلی خیلی خیلی زیادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
همینجوری هم من معلم نمی تونم مرغ بخرم گرونه واقعا بعد اونا درخواست افزایش قیمت کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
همینجوری هم من معلم نمی تونم مرغ بخرم گرونه واقعا بعد اونا درخواست افزایش قیمت کردن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۳۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
از جون این دولت چی میخواین این بندگان خدا با تمام قدرت دارن تلاش خودشون رو میکنند شما مردم چقدر پر توقع هستید .یه مقدار تحقیق کنید نسنجیده پیام نگذارید ببینید مرغ تا همین دو ماهه پیش 9700تومان بود الآن شده 17500تومان سکه بود4500000تومان حالا شده9000000 تومان........دولت عزیز و خدمت گذار داره با تمام قوا سعی میکنه شما متوجه نیستید داره سعی میکنه به اندازه ای دایره رو بر مردم تنگ کنه تا صدای مردم رو در بیاره هنوز متوجه نشدید چه قصدی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
باسلام من یک کارگر که الان بیکارم از کجا بیارم مرغ کیلوی 18000 هزار تومان بخرم تورا به خدا قسم کمی به حاله ما گرسنها باشید
Iran (Islamic Republic of)
Arman
۱۱:۳۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
داداش نگران نباش. از 7 هزار شده 18 هزار این یعنی فقط 15 درصد گرون شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مرغ های من دو روزه گرسنه اند(پنجاه هزار قطعه) . الان هم از خواهرم پول گرفتم برم از بازار سیاه کنجاله و نهاده بخرم
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
بخواهرت مرغ بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
ببرشون صحرا بچرند یه چیزی هم گیر شغال ها و روباه های زبان بسته بیاد اجرکم من الله
Iran (Islamic Republic of)
حسن معروف به ملا نصرالدین
۱۱:۰۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مقصر دولت قبلی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مقصر دولت بعدی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۳ تير ۱۳۹۹
همشون مقصر هستن از کسی دفاع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
لابد بر جام هم که به نتیجه نرسید تقصیر ش دولت قبله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
کسی که علم روز نداره و نمی تونه هزینه را کاهش بده مجبور نیست تولید کننده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اون جوجه ها رو نمیکشتی میدادی خود ما بزرگشون میکردیم. کمتر از ماهی 2 میلیون یه کارگر واست میمونه که ورشکسته میشی اقای مرغدار؟ یا انتظار درامد ماهانه صد میلیونی چشتو کور کرده و نمیتونی کمتر از اونو متصور بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
جالبه طرف پول خرید یک کیلو مرغ نداره تولید کننده هم میگه با این قیمت ورشکست میشه
ای کاش یا ایرانی نبودم یا 100 سال پیش بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مگه حقوق من بازنشسته بیشتر از 26 درصد افزایش پیدا کرده که مرغ بیشتر افزایش پیدا کنه. منظور ایشون ورشکستگی نیس یکم درامد کمتر از فوق لاکچری زندگی کردن برای مرغداران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام ولاتاجایی ک ماشاهدیم توکشور هرجایی ک هزینش کم میاداین دولت اصلابرنامه یاکمکی برای جبران خسارتش نداره بجزجیب مردم بیچاره اونم کارگراوقشربیکاروکم درآمدجامعه.اگ مرغ دارهاآسیب دیدن من کارگریاشخص بیکارچ گناهی کردیم ک برای جبران خسارتش بایدکیلویی مرغ بیست تومن بخرم؟تازه کیلویی۲۰تومن خوبیش هنوز کجاشودیدین.واینجا دولت بایدواردکاربشه وتوجبران خسارت به مرغدارهاکمک کنه نه جیب مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
من فکر کنم مرغ هم جزو کالای سرمایه ای دارامده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه بانو
۱۰:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
والله بابام همین مرغ رامیتونست بخر که اونم دیگه نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
بیطرف
۱۱:۱۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
همه این مشکلات اقتصادی ریشه در دوران احمدی نژاد داره
مبحث یارانه اقتصاد کشور رو بهم ریخت و هرسال داره بدتر میشه و تبعاتش همچنان ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
بیطرف خیلی آدرس اشتباه می دی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۳ تير ۱۳۹۹
بیطرف از طرف خودت نظر بده منکه میدونم نیتتون چیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
وقتی هیچ اراده ای برای رفاه مروم نباشد،وتمام سودها به جیب یک نفر سرازیر میشود ، ومافیا بازی ست ، وضعیت ازاین بهتر نمیشود ، واقعا باید به حال این ملت گریست با این دولت مردان ،وبااین نوع تفکرشان،که جز به سودهای شخصی به چیز دیگری فکر نمیکنند، تازه انتظار تشویق ،هم دارند، چپ وراست ، هم ندارند ، از چپ وراستش هم فقط ضربات هوک آن نصیب ما میشود والسلام ،
Iran (Islamic Republic of)
محمد ن ک
۱۰:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
به جهنم !!!!مردم چند ساله بخاطر فشار اقتصادی ورشکسته شدن.مرغداران هم نونشون رو تو گرون کردن وفشار بر گرده ی مردم دیدن.خدا کنه زودتر ورشکسته بشن کسی مرغ نمیخوره.
گوشت خروس خوشمزه تره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
درود بر شما خیلی اشتباه کردند وقتی علم و خلاقیت ندارن تولید کننده میشند
که مردم مجبور شن تاوان آنها را پس دهند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۱۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
همه این بدبختیا سر دلار ، از اول هم هدف این دلار رساندن رانت کلان دست آقازاده ها و نور چشمی ها بود. وگرنه به جای دادن این یارانه به وارد کننده که عاقبتش نامعلوم باشه باید یارانه به صورت بن مرغ ، تخم مرغ ، گوشت و غیره مستقیم به مردم داده میشد . اینطوری دیگه نرخ کالاها هم مشخص بود و نه نیاز بود دنبال واردکننده متخلف و دلال بگردی و نه تولید کننده میتونست مدعی باشه خوراک دامش را با نرخ بالاتر از بازار آزاد تهیه میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۰:۰۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
چطور دو هفته پیش جوابگو بود الان نیست شما برا فروش بیشتر گران میکنید اخه مردم عزیز ما تا کالایی گرون نشه نمیخرن
تازه شما گرون کنید ایا مردم توان خرید دارن؟ وقتی حتی غذای مرغ هم رانتی و از خارج میاد دیگه تولید چه مفهومی داره بزارید مرغ با قیمت پایین از خارج بیاد
مثل شکر و قند با دلار 20 تومن الان شکر قیمتش برای واردات 5200 تومنه اما برای مردم میفروشن 10500 تومن اونم پیدا نمیشه اهن هم بالاتر از قیمت جهانی بالاتره فقط یه چیز پایینره حقوق و دستمزد یک دهم نرم جهانی
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۱۰:۰۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مردم قدرت خرید مرغ۱۷تومنی ندارن. مرغدار بدبخت هم عضوی از همین مردمه که دیگه قدرت خرید کنجاله ۷تومنی رو نداره.به زودی مرغ از سفره مردم پرمیکشه. "ازطرف سلطان سفره ها بادمجان"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
یه مشت مرغ و تخم مرغ شیمیایی و سرطان آور بره که برنگرده بخدا برید یک کیلو سیب زمینی ۲۰۰۰ تومانی بگیرید سرخ کنید بچه ها تون لذت می برند و مضرات این تخم مرغ ها هم نداره نشاسته است ولی ضرر نداره شکم پرکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
خب با‌ قیمت‌ ذرت و سویا توی بازار آزاد که اینقدر گرونه ذرت و سویا دولتی‌ هم که گیر نمیاد و قیمت واکسن‌ بیست هزاری الان شده صدو‌بیست هزار دوره قبل مرغ با قیمت شش هزار فروختم ششصد و پنجاه میلیون ضرر خب مشخصه وقتی مرغدار ورشکست بشه کسی جوجه ریزی‌ نمیکنه و در نتیجه قیمت مرغ افزایش می باید قیمت هر مرغ 22 هزار پای مرغدار در میاد تقریبا اگه اینجور پیش‌ بده قیمت‌ مرغ به سی هزار هم میرسه‌ و سیاست های غلط دولت باعث گران شدن مرغ شده
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
راه حل فقط و فقط کنترل و کم کردن قیمت نهاده های دامی است با قلم کردن دست دلالان و وارد کنندگان انحصاری آنها. والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مسئولین اگر کمی همت کنند و اراده داشته باشند هم دولت و هم قوه قضائیه...
قوه قضائیه باید در مسائل واردات انحصاری ورود پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
والا ما پولمون به همین مرغ هم نمیرسه... سنگدان و جیگر مرغ میخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اون رو هم گرون میکنن تا نتونیم اون رو هم بخریم. حالا نگا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
چرا اون موقع که یهو قیمت هاتون سر به فلک میکشه و سود هنگفت به جیب می زنید صداتون در نمی آید؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
اردلان
۰۸:۵۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
از ماست که بر ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
وقتی ورود نهاده های طیور از جمله سویا و ذرت دست چند نفر می‌افته اونا بازی در میارن تا دست مرغدار به قیمت گزاف و کم پیدا برسه که همین مورد عامل ضرر مرغداران میشود در ثانی بعضی از مرغداران با توجه به اینکه دنبال سود بیش از حد طبق عادت و روال قبلی هستند و وقتی میبینن سودشون یکم نسبت به قبل کمتر شده شروع به اعتراض میکنن در صورتیکه اگر حساب کتاب اینا کاملا مشخص بشه به راحتی میشود در مورد مرغداران تصمیم گیری کرد بعضی از مرغداران بدون اینکه دست به سیاه و سفید بزنن توسط چند کارگر مرغداری سود های کلانی پیدا میکنن که در این شرایط تحریم با کم شدن سودشان اظهار ضرر مالی میکنن که اصلا به هیچ وجه درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
الان هم چرخ تولید می چرخه هم چرخ سانتریفیوژ هم قلب راکتور می تپه مردم به یارانه نیاز ندارند( وعده های انتخابی رئیس جمهور تدبیری و امیدی):(
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
رانت خواران نهاده های دامی رو دستشون رو قطع کنند قیمت مرغ به زیر 10 هزار تومن هم می رسه
چرا دست رانت خواران را از بیت المال قطع نمی کنند نمی دانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
دست رانت بده را باید قطع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مشخص است که چند نفر کنجاله ها را به قیمت آزاد می فروشند .
همان باند فساد را پیگیری کنید .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
به کدامین گناه جوجه ها را کشتید که حالا خطر ورشکستگی دروغینتان گوش فلک را کر کرده.
Iran (Islamic Republic of)
poya22
۰۶:۵۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
هیچی دیگه منبعد باید ببخشیدا فقط باید علف بخوریم البته اونم بفهمن آب رو قطع میکنن زمین بخشکه ...علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
بیگانه
۰۶:۴۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
دیگه جیب مردم تا ته خالی کردین دس بردارین خجالت بکشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
متاسفانه با انتشار گزارش های غیر کارشناسی به گرانی دامن میزنید این فقط یه بازی برای عقب نیفتادن از کورس رقابت افزایش قیمت هست
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۶:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
به گوش مسئولین برسونید.من سه تا مرغداری دارم.دوره قبل که توی فروردین و اردیبهشت جوجه ریزی داشتم ضرر کردم.الان هم سرمایه در گردشم نصف شده و نمیتونم ادامه بدم و این قیمتها رو میبینم تمایل به ادامه کار ندارم.22 کارگر دارم که اگر وضع اینجور باشه باید نیرو تعدیل کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
پس تو هم به جیب مردم چشم دوختی دیگه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۶:۰۳ ۱۲ تير ۱۳۹۹
حتی اگه قیمت ضد برابر بشه توان خرید در قشر کم درآمد نیست پس باز هم فرقی نميکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۱ ۱۲ تير ۱۳۹۹
اگر 100هزار تومان هم بشود اینها ناله میکنند
Germany
ناشناس
۰۴:۰۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
جوجه های یک روزه رو نکشن، ورشکست نمیشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
این صنعت رو هم میخواد ورشکست کنه و بره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
این صنعت رو هم میخواد ورشکست کنه و بره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
این صنعت رو هم میخواد ورشکست کنه و بره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
همش شایعه پراکنی برا گران کردن مرغ.دیگه مرغ کیلو ۲۰ هزار تومان تو ایران کسی نمیخره که بخوایند با این حرفها ۳۰ هزار تومان و ۴۰ تومانش کنید درست مثل گوشت که گران شد و فروش ان به یک دهم رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
مرغ هم مرغای قدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۱۲ تير ۱۳۹۹
من چند روزه دارم فکر میکنم اگه میزاشتن دلار و سکه راه خودشون رو برن انقدر فشار نمیاوردن نرخ من دراوردی ۴۲۰۰ رو نمیزاشتن ایا الان دلار بازم ۲۰ تومن بود یانه یه اشتباه رو چند بار میشه تکرار کرد اخه به زور مگه میشه غیر اصولی مگه میشه همین جور بره مرغ میرسه به قیمت گوشت چند وقت دیگه که مرغداریا تعطیل کنن اینو منی که هیچ تجربه ای ندارم میفهمم نمیدونم چه جور مسولین با تدبیر نمیفهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
آری مرغ هم کیلویی ۵۰هزارتومان میرسه خواهین دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
خب دولت مقطعی کمک کنه . نمیشه قیمت گوشت رو برد بالا دولت پول بده چرا مردم بدبخت بدن؟ ندارن میفهمین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۹
کشور رو تعطیل کنین مردم رو عاص کردین.گرانی از یه طرف .صدامونو به کی بگیم خدااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
آی علمای اسلام ، به فریاد اسلام برسید
چرا صدای هیچکس در نمی آید
ظلم و فساد در این جامعه مسلمان بیداد می کند
حالا شما مرغ رو بکنید کیلویی ۵۰.۰۰۰ نه بکنید ۱۰۰.۰۰۰
خداوکیلی با این وضع بیکاری و این افزایش حقوق تامین اجتماعی دیگه مرغ هم پرید و جزء غذا های لاکچری شد
دیگه دوران آخر الزمانه ، خداوندا خودت میبینی که ظلم و فساد در خشکی و دریا ظاهر شده ، به عزت و جلالت قسم و به حق امام زمان در فرجش تعجیل بفرما
Iran (Islamic Republic of)
Behrad
۰۰:۴۶ ۱۲ تير ۱۳۹۹
دقیقا باید قیمت نهاده ها کنترل بشه .باید کشاورزانو مستقیما به تولید کنندگان مرغ وصل کنید این دلالا رو ادب کنید.نباید مرغ گرون بشه به هیچ وجه .دلالای ذرت و کنجاله رو اعمال قانون‌ کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ص.ج.ب از تبریز
۰۰:۳۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
آقای تولید کننده ، لطفا برای همیشه در مرغداری را تخته کن ، تا فکر ما راحت شود، یک روز ناله می کنی دانه نیست ، وزن مرغ بالای ۲/۵ بشود، جوجه یکروزه راچال می کنی ، در بسته بندی آب وجود دارد، شکم مرغ رابه خوبی خالی نمی کنی ،هنگام کشتار مرغ ، بازور انگشت ، تخم مرغ را از شکم مرغ محکوم بیرون می کشی ،آقای محترم قدیما مرغداری نبود مردم چه می کردند ، لطفا در مرغداری را تخته کن برو یک شغل دیگر دست وپا کن،یکبار بگوییدهرچه کارمند و کارگر در این کشور هستند ،حقوقشان را دو دستی تسلیم شما زیاده خواهان کنند شاید از ما راضی شوید.اگر برای ما دست به تولید می زنید نخواستیم
آخرین اخبار