عرب اول گفت: کارگروه فرهنگی شورای برنامه‌ریزی و توسعه بهترین مسیر برای تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستاندر دیدار با هیات نمایندگان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور اظهارداشت: تفاوت حوزه فرهنگ با دیگر حوزه‌ها به گونه است که نمی‌توان با آن سخت برخورد کرد و ظرافت‌های مخصوص به خود را دارد به همین دلیل برنامه‌ریزی برای فرهنگ متفاوت بوده و به نوعی بخشی از نگاه فرهنگی در موج‌های سیاسی تغییر می‌کند.

او  افزود: بهترین مرجع برای تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی در سیستان و بلوچستان کارگروه فرهنگی شورای برنامه ریزی و توسعه استان است چراکه این کارگروه در حوزه فرهنگ به صورت تخصصی فعالیت می‌کند و از طرفی می‌تواند تقسیم کار بهتری برای دستگاه‌های زیرمجموعه خود در این زمینه انجام دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از آنجایی که ریاست کارگروه فرهنگی شورای برنامه ریزی و توسعه استان بر عهده شخص استاندار و دبیری آن نیز بر عهده مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری بوده به لحاظ قدرت اجرایی این کارگروه از جایگاه مناسبی برای تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی برخوردار است.

او همچنین به طرح پیشنهادی برای چگونگی اجرای برش استانی سند مهندسی فرهنگی پرداخت و گفت: بهتر است ابتدا یک سند استانی در این زمینه تهیه شود و سپس برای آن برنامه اجرایی تعریف کنیم.

عرب اول تصریح کرد: اگر قرار است اول سند و بعد برنامه اجرایی تهیه شود با توجه به شرایط تخصصی که این سند دارد باید با انتخاب مشاور در سطح استان برش استانی سند تهیه شود.

او افزود: بعد از آن در قالب برنامه اجرایی مشخص می‌شود هر دستگاه چه وظیفه‌ای برعهده دارد که در این مرحله از کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌تواند نقش ایفا کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار