نتایج یک نظرسنجی رویترز نشان می‌دهد اضطراب و نگرانی مردم آمریکا از شیوع ویروس کرونا در این کشور به بالاترین میزان خود از ابتدای پیدایش این ویروس رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، اضطراب و ترس مردم آمریکا از شیوع ویروس کرونا در این روز‌ها به بالاترین میزان خود از زمان آغاز شیوع این بیماری رسیده است.

بر اساس آخرین نظرسنجی که رویترز/ایپسوس انجام داده‌اند اضطراب آمریکایی‌ها در یک ماه اخیر با افزایش میزان ابتلا و تلفات در این کشور بر اثر کرونا که به بیش از ۱۲۷ هزار کشته رسیده به بالاترین حد خود رسیده است.

به نوشته رویترز، نظرسنجی افکار عمومی که در ۲۹ تا ۳۰ ژوئن انجام شد، نشان می‌دهد ۸۱ درصد بزرگسالان آمریکایی گفته‌اند از شیوع بیماری کرونا «بسیار» نگران هستند. نظرسنجی که در ۱۱ تا ۱۲ مه انجام شده بود کمتر از ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان میزان نگرانی خود را بسیار زیاد اعلام کرده بودند.

به نوشته رویترز، بیشتر نگرانی‌ها در میان طرفداران اعضای حزب جمهوریخواه وجود دارد. از هر ده نفر جمهوریخواهی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند هفت نفر میزان نگرانی خود را بسیار زیاد توصیف کردند. این میزان در نظرسنجی پیشین شش نفر بود.

رویترز در ادامه نوشت: تغییر رفتار عمومی در آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ویژه در ایالت‌هایی مانند آریزونا، تگزاس و فلوریدا به شدت در حال افزایش است و مقامات این ایالت‌ها علی‌رغم این افزایش‌ها بخش‌های اقتصادی را گشوده‌اند.

آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی دولت ترامپ روز گذشته هشدار داد تعداد مبتلایان روزانه کرونا ممکن است به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در روز برسد.

رویتزر در پایان نوشت: بر اساس این نظرسنجی‌ها به نظر می‌رسد این همه‌گیری، انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
پس فکرکنم تو ایران زندگی نمی کنی
آخرین اخبار