اقدسی گفت:صنایع تبدیلی نیاز اصلی استان ایلام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمدعلی اقدسی رئیس جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: با توجه به افزایش تولیدات کشاورزی استان ایلام به دلیل اجرای طرح‌های آب‌وخاک نظیر سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی دهلران، در حال حاضر ایجاد صنایع تبدیلی در استان و شهرستان دهلران ضروری است.

 اقدسی اظهار کرد: بحث کارخانه قند به دلیل کشت چغندرقند در شهرستان دهلران در حال پیگیری است و تاکنون چند سرمایه‌گذار برای این مهم وارد استان شده، ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

او اضافه کرد: یکی دیگر از صنایع تبدیلی که به‌طورجدی در شهرستان پیگیری می‌شود، طرح احداث کارخانه روغن‌کشی با توجه به اختصاص ۱۲ هزار هکتار از اراضی دهلران به کشت کلزا است.

اقدسی بیان کرد: در این ارتباط نیز رایزنی‌های مختلفی صورت گرفته است، ولی تاکنون سرمایه‌گذاری برای احداث چنین کارخانه‌ای پای‌کار نیامده است.

اوگفت: قطعاً جهاد کشاورزی استان ایلام از احداث صنایع تبدیلی در راستای افزایش تولید، رونق اشتغال و کشاورزی در منطقه حمایت می‌کند.

اقدسی با اشاره به اینکه دهلران به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در کشور شناخته می‌شود، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی بخش کشاورزی کاملاً توجیه‌پذیر است؛ بنابراین گزارش، استان ایلام ازجمله مناطق محروم کشور محسوب می‌شود و کشاورزی ازجمله ظرفیت‌های اقتصادی در استان ایلام به شمار می‌رود که هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.