کبگانیان گفت: با تمهیدات وزیر و اصلاحاتی که در وزارت علوم صورت گرفته، اجرای سند آمایش آموزش عالی در حال پیشرفت است.

منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سند آمایش آموزش عالی مولفه‌های زیادی دارد و تحقق آن یکی از خواسته‌های مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ از زمانی که سند آمایش ابلاغ شد با دو وزارتخانه علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد برای اجرایی کردن این سند، مکاتبه را آغاز کرده ایم.

کبگانیان ادامه داد: وزارت بهداشت، گزارش نسبتا قابل قبولی درباره اجرای سند آمایش آموزش عالی ارائه کرده است؛ این وزارتخانه همچنین گزارش روند پیشرفت ماموریت گرایی دانشگاه‌های علوم پزشکی را نیز ارائه داده و پیشنهادات اعضای شورای عالی هم در این زمینه مطرح شده است.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور درباره اقدامات وزارت علوم در این‌زمینه افزود: متاسفانه وزارت علوم در چند سال گذشته در این رابطه فعال برخورد نکرده و گزارش کار‌هایی را که می‌خواستیم ارائه نداد، ولی خوشبختانه با تمهیدات وزیر علوم و اصلاحاتی که در وزارت علوم صورت گرفته، اجرای سند آمایش آموزش عالی در حال پیشرفت است.

او بیان کرد: برای مثال وزارت علوم از ۵ محور سند، در محور اول یعنی ساماندهی دانشگاه‌های تحت مدیریت وزارت علوم، اقداماتی را انجام داده است.

کبگانیان گفت: گام مهم اول در وزارت علوم انجام شده و گام‌های مهم بعدی مثل «ماموریت گرا شدن دانشگاه ها» و «آیین نامه ارتقا و رتبه بندی دانشگاه ها» هنوز انجام نشده است؛ البته در این زمینه کار کارشناسی انجام شده است و وزارت علوم باید پیشنهادات خود را برای شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار