مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری برق انرژی غدیر از بهره برداری ۲ واحد گازی نیروگاه برق انرژی غدیر تا پایان تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرید الدین معصومی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری برق انرژی غدیر در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان هلدینگ غدیر برگزار شد گفت: این نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی با توان ساخت داخل در کشور ساخته شده است و قرار است تا پایان تیرماه ۲ واحد گازی تجاری به بهره برداری برسد.

او ادامه داد: این طرح توسط شرکت تولید انرژی گستر قشم با سرمایه‌گذاری دو شرکت مپنا و غدیر و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در دست اجرا است.


بیشتر بخوانید


مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری برق انرژی غدیر تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۸ میلیون یورو در این پروژه سرمایه گذاری شده است که ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاواتی برق را داشته و در طرح توسعه نیز قرار است ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین را به صورت روزانه تولید کند.

معصومی تصریح کرد: در حال حاضر نیروگاه‌های محلی تولید ۸۰ مگاوات برق را تامین می‌کنند که کفایت نیاز تابستانی برق جزیره قشم را پوشش نمی‌دهند و هم اکنون برق مورد نیاز جزیره از بندرعباس تامین می‌شود که با سرویس شدن این نیروگاه علاوه بر تامین نیاز قشم، استان هرمزگان نیز از این برق بهره‌مند می‌شود.

او در ادامه در خصوص عرضه اولیه سهام نیروگاه گیلان نیز اضافه کرد: با تلاش‌های انجام شده پیش بینی می‌شود تا پایان تیر ماه، ۶ تا ۷ درصد از سهام نیروگاه گیلان برای اولین بار در بورس عرضه شود.

معصومی تصریح کرد: بخش عمده ای از سهام نیروگاه گیلان با ظرفیت اسمی و سرمایه ثبت شده به میزان ۴۳۰ میلیارد تومان متعلق به شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار