غربالگری ۹۸ درصد از جامعه هدف برای مقابله با کرونا

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۹۸ درصد از جامعه هدف در مرحله دوم طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سارا شاه آبادی مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به شیوع ویروس کرونا غربالگری تلفنی خانوار و جمعیت تاکنون در دو مرحله انجام شده که مرحله نخست از ۱۴ اسفند تا نیمه فروردین ماه با غربالگری بیش از ۵۹۴ هزار و ۹۳۰ خانواده معادل ۹۴ درصد خانوار‌ها و یک میلیون و ۷۲۹ هزار و ۹۲۰ نفر معادل ۹۵ درصد جمعیت انجام شده است.

او گفت : در مرحله نخست این غربالگری یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۷۹۰ نفر فاقد مشکل، ۹۴۱۱ نفر نیازمند مراقبت در منزل و یک هزار و ۷۱۶ نفر نیازمند ارجاع به مراکز ۱۶ ساعته بودند.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: مرحله دوم این غربالگری نیز از پانزدهم فروردین ماه با اولویت جمعیت هدف بالای ۱۵ سال برای یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۷۸۴ نفر معادل ۹۸ درصد جمعیت انجام شد.

شاه آبادی گفت: در مرحله دوم نیز یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۴۲۱ نفر فاقد مشکل، ۹۰۵۴ نفر نیازمند مراقبت در منزل و ۱۹ هزار و ۱۱۵ نفر نیازمند ارجاع به مراکز ۱۶ ساعته بودند.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر غربالگری مرحله دوم رو به اتمام است و مرحله سوم نیز با تاکید بر افراد بالای ۶۰ سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای به زودی و با اعلام وزارت بهداشت اجرا خواهد شد.

او گفت: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی نظیر زدن ماسک در بیرون از منزل، شستشوی مکرر دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضروری رعایت کنند شاهد سیر نزولی بیماری خواهیم بود.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: آبریزش بینی، عطسه، تب و لرز و علائم گوارشی جدیدترین علائم ابتلاء به ویروس کرونا بوده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.