کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: زنان باردار ممکن است در ماه‌های آخر بارداری دچار عفونت‌های حاد تنفسی شوند، بنابراین مهم است نسبت به کرونا بسیار مراقب باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شیردل کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: زنان باردار از نظر ابتلا به کرونا نسبت به سایر گروه‌ها در معرض خطر بالاتری  نیستند اما به دلیل تغییرات در بدن و سیستم ایمنی، در ماه‌های آخر بارداری ممکن است دچار عفونت‌های حاد تنفسی شوند.

او بیان داشت: ما هنوز نمی‌دانیم که آیا ویروس کرونا حین بارداری از مادر به جنین منتقل می‌شود یا خیر، ویروس کرونا تاکنون در مایع آمنیوتیک یا جفت دیده نشده است، با این حال اطلاعات همچنان در حال به روزرسانی است.

شیردل افزود: بسیاری از مادران باردار از رفتن به پایگاه سلامت و یا پزشک متخصص برای انجام مراقبت‌های بارداری در زمان شیوع بیماری کرونا می‌ترسند و با ماندن در خانه و رعایت فاصله‌گیری اجتماعی احتیاط می‌کنند، مادران باردار می‌توانند تمام سوالاتی که مربوط به سلامتی بارداری، زایمان و ابتلا به بیماری کرونا است را از متخصص زنان و مامای پایگاه سلامت خود بپرسند بنابراین اگر رابطه راحتی با پزشک زنان یا ماما داشته باشند، آن‌ها می‌توانند پاسخ همه سوالات و نگرانی‌های آن‌ها را بدهند.

 شیردل ادامه داد: بهترین کاری که مادران باردار می‌توانند انجام دهند این است که، باید اقدامات احتیاط آمیز و ضروری برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را انجام دهند و با افرادی که علایم بیماری را دارند تماس نداشته باشند و تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده نکنند.

این مسئول افزود: مادران باردار باید از حضور در جمع‌های کوچک و بزرگ در فضا‌های عمومی بخصوص در اماکن سربسته یا محدود و دورهمی‌ها با دوستان و خانواده پرهیز کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.