روستای الگن چاروسا در شهرستان کهگیلویه به عنوان روستای هدف گردشگری جنوب کشور معرفی می ‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، هادیان معاون پژوهش وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور به همراه جمعی از مسئولان استانی با حضور در روستای َالگِن نحوه عملکرد بنیاد الگن را بررسی کرد.
 
معاون پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در این بازدید با بیان اینکه روستای الگن از روستا‌های زیبا و بسیار دیدنی در کشور است گفت: توسعه این منطقه از جمله اهداف کلان پژوهشگاه میراث فرهنگی گردشگری کشور است.
 
هادیان افزود: طبق توافقنامه ای که بین بنیاد الگن و میراث فرهنگی کشور امضا شده باید برای شناخت هر چه بیشتر این منطقه  و اشتغال زایی این روستا کمک کنیم.

او با بیان اینکه یکی از اهداف ما در این منطقه ایجاد روستای بوم گردشگری است گفت: باید تلاش کنیم این روستا به عنوان روستای هدف گردگشگری در جنوب کشور معرفی شود.

سعید انصاری مدیر بنیاد الگن هم در خصوص فعالیت این بنیاد بیان کرد: از حدود یک سالی که از تاسیس بنیاد الگن می‌گذرد اقدامات خوبی در این روستا انجام شده است.

سعید انصاری احیاء جنگل های زاگرس را از مهمترین اهداف این بنیاد عنوان کرد وگفت: بنیاد الگن در بیش از هزار هکتار از جنگل‌های الگن بذر بلوط کشت می کند.

انصاری با بیان اینکه در یک سال اخیر روستای الگن به عنوان روستای بدون زباله در استان معرفی شده است گفت: بافت تاریخی الگن به عنوان "خانه اشتیاق" معرفی می‌شود.

او افزود: همچنین در مرحله اول و به مدت سه سال این روستا به عنوان دهکده سبز معرفی می‌شود.
 
مدیر بنیاد الگن با بیان اینکه قرار است در این روستای بدون زباله ایستگاه دوچرخه به عنوان "حمل نقل سبزِ سفر" ایجاد شود بیان کرد: با کاشت هزاران درخت بلوط جنگل‌های سبز زاگرس احیا می‌شود.

اتابک فرماندار کهگیلویه نیز در این بازدید گفت: با هدف توسعه این روستا اقدامات خوبی در حال انجام است که امیدواریم با حمایت مسئولان زمینه جذب گردشگر در این منطقه فراهم شود.
 
اتابک افزود: فعالیت این بنیاد موجب اشتغال جوانان و مهاجرت معکوس می‌شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.