رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۸ نفر در استان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۸ نفر در استان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

صومی افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا منشا اصلی شیوع ویروس کرونا در استان است چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد هر جا مردم در جا‌های غیر ضروری مانند مجالس عزا و عروسی شرکت و یا مراسم عزا را به صورت غیر قانونی در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها برگزار کرده‌اند، تعداد مبتلایان افزایش پیدا کرده است.

او گفت: شهر‌های اهر، بناب، هریس، چاراویماق، میانه و تبریز بیشترین مبتلایان کرونا را در استان دارند.

صومی مجموع کل مبتلایان به ویروس کرونا را در آذربایجان شرقی ۱۸۶۶۷ نفر اعلام کرد و گفت: متوسط سن مبتلایان استان به کرونا ۵۲ سال و متوسط سن فوتی‌های این بیماری ۷۲ سال است.

او افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۱۱۴ نفر نیز ترخیص شده‌اند که آمار نشان می‌دهد تعداد بستری‌ها نسبت به تعداد ترخیص شده‌ها بیشتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هم اکنون ۱۸۵ بیمار در بخش آی. سی. یو بستری هستند و ۱۱۱ نفر نیز با استفاده از دستگاه تهویه مکانیکی تنفس می‌کنند و تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان ۷۳۳ نفر است.

او  با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت فردی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: گذاشتن ماسک در جیب مانند این است که در جلسه امتحان سوالات را به دلیل گذاشتن خودکار در جیبمان جواب ندهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.