سد آناهیتا برای بهره برداری ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد

فرماندار کنگاور اعلام کرد: سد آناهیتا این شهرستان حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت جذب اعتبارات تا پایان سال‌جاری آماده آبگیری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  خیرالله خزایی فرماندار کنگاور در جلسه شورای اداری که نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی هم حضور داشت،  گفت: مجموعه فرمانداری و ادارات با قوای مقننه و قضاییه همکاری خوبی خواهد داشت.

او گفت: کنگاور محرومیت‌های زیادی داشته، ولی خدمات قابل توجهی هم انجام شده که می‌توان به گازرسانی، آبرسانی به روستا‌ها و پیشرفت فیزیکی سد آناهیتا اشاره کرد.

خزایی با بیان اینکه این سد امسال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، از اتمام عملیات ساخت بدنه سد تا پایان سال جاری خبر داد.

او از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست موضوع خط انتقال آب سد آناهیتا را در سطح وزارتخانه پیگیری کند، بیان کرد: در صورتی که مخزن سد هم آبگیری شود، ولی خط انتقال آب انجام نشده باشد عملا سودی به حال کشاورز و یا صنعت و گردشگری ما ندارد.
رییس شورای اداری کنگاور در ادامه توسعه روستایی را همواره شعار دولت تدبیر و امید دانست و افزود: روستا‌های کنگاور طی چند سال گذشته رونق بسیار زیادی گرفته اند و شاهد نهضت آسفالت و حوزه‌های خدماتی در این روستا‌ها بوده ایم.

خزایی با بیان اینکه در روستای هدف گردشگری «فش» اقدامات توسعه‌ای خیلی خوبی انجام شده، اظهار کرد: با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال شبکه آب رسانی روستا نوسازی شد، مراحل آسفالت آن انجام شده و همچنین اولین چمن مصنوعی شهرستان در این روستا در حال احداث است.

او در ادامه به نصب دکل‌های آنتن دهی در روستا‌های بخش خزل غربی اشاره کرد که با ۶ میلیارد ریال اعتبار مشکل آنتن دهی این روستا‌ها که از مطالبات جدی مردم بود، حل شود.

فرماندار کنگاور گفت: به دنبال اقدامات عمرانی و توسعه‌ای روستا‌های شهرستان شاهد مهاجرت معکوس در برخی از روستا‌ها هستیم.
خزایی در خاتمه با بیان اینکه دولت برای بسترسازی سرمایه گذاران و بخش خصوصی در شهرستان هیچ‌گونه مشکلی ندارد، اظهار داشت: نماینده مردم می‌تواند در کمیسیون اقتصادی مجلس سرمایه گذار‌ها را برای سرمایه گذاری به این منطقه سوق دهد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.