مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: همچنان ۲ نقطه از منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه در آتش می‌سوزد و تلاش‌ها برای مهار حریق در این منطقه ادامه داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: باوجود تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های محیط زیست، منابع طبیعی و مردم همچنان ۲ نقطه از منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه در آتش می‌سوزد و تلاش‌ها برای مهار حریق در این منطقه ادامه داد.

«فریدون یاوری» سه‌شنبه شب  با بیان اینکه اکنون به همراه ۵۰ تن از نیرو‌های محیط زیست در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل حضور داریم، افزود: از صبح امروز سه نقطه را خاموش کردیم، اما به دلیل شدت وزش باد بازهم آتش در ۲ نقطه دیگر شعه ور شد و امکان خاموش کردن این نقاط به دلیل خستگی بیش از حد نیرو‌های مستقر، شیب تند و سخت گذر بودن منطقه و همچنین وزش باد امروز امکان پذیر نیست.

به گفته او، اکنون در ۲ نقطه از منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل شامل نقطه «هیرتا» و «زیر پاسگاه مرزبانی» شاهد شعله ور شدن آتش هستیم و تلاش می‌کنیم زبانه‌های آتش به آن طرف جاده سرایت نکند.

او اظهار داشت: اکنون نیرو‌های مستقر در منطقه از جاده به عنوان میان بر برای جلوگیری از سرایت آتش به آن طرف منطقه استفاده می‌کنند و تلاش ما این است که از پیشروی آتش جلوگیری نماییم ۲۵ دستگاه دمنده اکنون در دست نیرو‌های ما در منطقه برای مهار آتش وجود دارد، اما به دلیل حجم و ارتفاع آتش دمنده‌ها نیز کارآیی لازم را ندارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.